Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4313
Title: | Hemşirelik Öğrencilerinin İlaç Uygulamalarına İlişkin Bilgilerini Yeterli Bulma Durumları | Authors: | Şahin, Melek Zaybak, Ayten Taşkıran, Nihal Ergin, Eda Yaşar Telli, Sevil |
Abstract: | Amaç: Karşılaştırmalı tanımlayıcı nitelikteki bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin ilaç uygulamalarına ilişkin bilgilerini yeterli bulma durumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırmanın örneklemini, entegre ve klasik sistemde eğitim veren iki ayrı hemşirelik okulunda öğrenim gören 173 son sınıf hem- şirelik öğrencisi oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında, öğrencilerin tanıtıcı özelliklerini ve ilaç bilgileri konusunda görüşlerini belirlemeye yönelik sorulardan oluşan anket formu kullanılmıştır. Veriler, SPSS 21.0 programında sayı, yüzdelik dağılımlar ile ki-kare testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Bulgular: İlaçlar ve ilaç uygulamaları hakkındaki bilgilerini yeterli bulan öğrenci oranı %12.7 olarak saptanmıştır. Öğrencilerin ilaçlar ve ilaç uygulamaları konusundaki bilgi yeterlilik durumları sorgulandığında en yüksek oranın ilaçların veriliş yolları (%52.6), en düşük oranın ise ilaç-ilaç etkileşimleri (%13.9) olduğu belirlenmiştir. Yapılan analizde okullara göre öğrencilerin kendilerini yeterli bulma durumlarının de- ğişmediği saptanmıştır (p>0.05). Sonuç: Bulgular doğrultusunda hemşire adaylarının ilaç uygulama hatası yapma olasılığının yüksek olduğu ve öğrencilerin farmakolojik bilgilerinin güçlendirilmesinin güvenli ilaç uygulamalarında önemli bir gereklilik olduğu söylenebilir. | URI: | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/246388 https://hdl.handle.net/20.500.14365/4313 |
ISSN: | 1305-0397 |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Page view(s)
70
checked on Nov 25, 2024
Download(s)
4
checked on Nov 25, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.