Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4319
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTütüncü, Gözde Yazgı-
dc.date.accessioned2023-06-16T17:51:44Z-
dc.date.available2023-06-16T17:51:44Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/619481-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4319-
dc.description.abstractAraç Rotalama Problemleri (ARP) her birine belli büyüklükteki ve nitelikteki ürün ya da yolcuların araç filosu ile ulaştırılması gereken birçok sayıda müşteri ya da durak içerir. ARP yöneylem araştırması ve yönetim bilimleri disiplinlerinin hem akademik araştırma hem de uygulama açısından en önemli alanlarından birisidir. Gerçek hayatta ARP problemleri temel ARP ?nin ötesinde ek kısıtlar ve zorluklar içermektedir. Bu projede gerçek hayatta çokça rastlanan ve birçok tedarik firması tarafından göz önüne alınıp önemsenen Heterojen Araç- filolu Çok-depolu Araç Rotalama Problemi (HAÇARP) ve HAÇARP ?in yaygın kullanımlı bir versiyonu olan Geri-toplamalı HAÇARP (GHAÇARP) ele alınmıştır. Onaylanan Bütçe: Bu projede öncelikle HAÇARP için yeni sezgisel yöntemler geliştirilmiş, geliştirilen sezgiseller literatürdeki karşılaştırmalı problem örnekleriyle test edilmiş ve gerçek hayat problemlerini çözmek üzere uygulamaya sunulmuştur. Daha sonra GHAÇARP için yeni bir matematiksel model önerilmiş, gerçek hayat problemlerini baz alan yeni problem örnekleri oluşturulmuş veönerilen model kullanılarak bu problemlerin gevşetilmiş çözümleri elde edilmiştir. Buna ek olarak, HAÇARP için geliştirilen yeni sezgisel yöntemler göz önüne alınarak GHAÇARP için de yeni bir sezgisel geliştirilmiş ve önerilen problem örnekleriyle test edilmiş ve gerçek hayat problemlerini çözmek üzere uygulamaya sunulmuştur. Sonuç olarakgünlük hayatta çeşitli firmalarca kullanılabilir, farklı araç rotalama problemlerinin çözümü için uyarlanabilir, görsel etkileşimli ve sezgisel yöntemlere dayalı ve ele alınan problemleri iyi sonuçlarla çözebilen bir Karar Destek Sistemi geliştirilmiştiren_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematiksel Modellemeen_US
dc.subjectKarar Destek Sistemien_US
dc.subjectSezgisel Yöntemleren_US
dc.subjectÇok Depolu Heterojen Araç Rotalamaen_US
dc.titleHeterojen Araç Filolu Çok Depolu Araç Rotalama Problemi için Görsel Etkileşimli Sezgisel Çözüm Yöntemlerien_US
dc.typeProjecten_US
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage77en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.identifier.trdizinid619481en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeProject-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept02.02. Mathematics-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
3370.pdf1.76 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

112
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

26
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.