Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4324
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKaptan, Yeşim-
dc.date.accessioned2023-06-16T17:51:45Z-
dc.date.available2023-06-16T17:51:45Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn2148-2942-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/250498-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4324-
dc.description.abstractBu makalenin amacı genel olarak iletişim çalışmalarında özel olarak reklamcılık alanında yapılan alan araştırmalarına medya etnografisi perspektifinden kuramsal bir katkıda bulunmaktır. Bu nedenle çok alanlı etnografi (multi-sited ethnograhy) konusunda yapılan araştırmalar ve temel eserlerin değerlendirilmesi ile medya etnografisi ile ilgilenenlere giriş düzeyinde kaynak olabilecek bir çalışma sağlanmıştır. Medya alanındaki etnografik çalışmalar son yirmi yılda yaygın hale gelmiştir. Ancak bu çalışmaların çoğu ya medyadaki üretim ya da alımlama konusuna eğilmekte, nadir olarak her ikisine de odaklanan araştırmalar yapılmaktadır. Makalede hem medya antropolojisinde kullanılan yöntemler tartışılmış hem de medyada üretim ve alımlama çalışmaları ile bu ikisi arasındaki ilişkiyi inceleyen çalışmalar çözümlenmiştir. Alımlama alanındaki çalışmalarda çok alanlı etnografik araştırmalara daha fazla yer verilmesinin gerekliliği tezinden hareketle çok alanlı etnografik araştırmaların medya ve iletişim çalışmaları alanına getireceği kuramsal ve kavramsal yenilikler tartışılmıştır. Makalede ayrıca iki ayrı kavram tartışılarak "yabancı öteki" (foreign other) ve Pierre Bourdieu'nün kullandığı "alan" (field) kavramlarının etnografinin bir yöntem olarak geliştirilmesi ile medya etnografisine farklı bakış açıları getirebileceği önerilmiştir. Eleştirel medya çalışmalarına ve son dönemde reklamcılık alanınında yapılan alan araştırmalarına antropolojik bir bakış açısının getireceği katkılar da yine bu çerçevede değerlendirilmiştir. Sonuç olarak makale çok alanlı etnografinin reklamcılık çalışmalarında kullanılmasının önemini vurgulayarak bu tür çalışmalara olan gerekliliğin altını çizmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofSelçuk İletişimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleREKLAMCILIK ÇALIŞMALARINDA MEDYA ETNOGRAFİSİNİN ÖNEMİ: ÇOK ALANLI ETNOGRAFİLERen_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage162en_US
dc.identifier.endpage177en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid250498en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept04.03. Public Relations and Advertising-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
3375.pdf271.7 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

14
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.