Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4331
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Yürekli, Aynur | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-16T17:51:46Z | - |
dc.date.available | 2023-06-16T17:51:46Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.issn | 1300-3542 | - |
dc.identifier.issn | 2980-0072 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/241259 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14365/4331 | - |
dc.description.abstract | Yıllardır süregelen ve net bir sonuca bağlanamayan yabancı dil öğretiminde anadil kullanımının yeri, özellikle iletişimsel eğitim yaklaşımları ile birlikte daha da fazla sorgulanır hale gelmiştir. Ancak öğrenme ortamı, yabancı dilin ikinci bir dil mi yabancı dil olarak mı öğretildiği veya öğrenme hedeflerinin eğitim ortamına göre nasıl değişiklik gösterdiği, sınıf içinde "tekdillilik" veya "ikidillilik" kararları verilirken göz ardı edilmiştir. Bu çalışma, yabancı dil öğrenme sürecinde öğrencilerin ne zaman anadile başvurmalarının dil eğitimine katkısı olacağı, hangi durumlarda ise öğrenim sürecine ket vuracağı ile ilgili bir alan taramasıdır. Öğrenme ortamı, öğrenci grubu özellikleri ve araştırmada ele alınan öğrenme etkinliği baz alınarak analiz edilen altı çalışmanın bulguları sonucunda, ana dil kullanımının hangi durumlarda ve hangi iletişimsel işlevler doğrultusunda kullanıldığı tespit edilmiştir. Belirlenen işlevler arasında öne çıkan grup-içi iletişim ihtiyaçları, dilbilgisel yetersizlikler ve sınıfyönetimi bazlı kullanımlar düşünülerek anadil kullanımını en aza indirgemek için uygulanabilecek önerilerde bulunulmuştur | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Dil Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Shall We Forget About L1 When Teaching English? | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.department | İzmir Ekonomi Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 167/2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 5 | en_US |
dc.identifier.endpage | 14 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 241259 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
dc.identifier.wosquality | N/A | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Page view(s)
92
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
34
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.