Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4331
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYürekli, Aynur-
dc.date.accessioned2023-06-16T17:51:46Z-
dc.date.available2023-06-16T17:51:46Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn1300-3542-
dc.identifier.issn2980-0072-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/241259-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4331-
dc.description.abstractYıllardır süregelen ve net bir sonuca bağlanamayan yabancı dil öğretiminde anadil kullanımının yeri, özellikle iletişimsel eğitim yaklaşımları ile birlikte daha da fazla sorgulanır hale gelmiştir. Ancak öğrenme ortamı, yabancı dilin ikinci bir dil mi yabancı dil olarak mı öğretildiği veya öğrenme hedeflerinin eğitim ortamına göre nasıl değişiklik gösterdiği, sınıf içinde "tekdillilik" veya "ikidillilik" kararları verilirken göz ardı edilmiştir. Bu çalışma, yabancı dil öğrenme sürecinde öğrencilerin ne zaman anadile başvurmalarının dil eğitimine katkısı olacağı, hangi durumlarda ise öğrenim sürecine ket vuracağı ile ilgili bir alan taramasıdır. Öğrenme ortamı, öğrenci grubu özellikleri ve araştırmada ele alınan öğrenme etkinliği baz alınarak analiz edilen altı çalışmanın bulguları sonucunda, ana dil kullanımının hangi durumlarda ve hangi iletişimsel işlevler doğrultusunda kullanıldığı tespit edilmiştir. Belirlenen işlevler arasında öne çıkan grup-içi iletişim ihtiyaçları, dilbilgisel yetersizlikler ve sınıfyönetimi bazlı kullanımlar düşünülerek anadil kullanımını en aza indirgemek için uygulanabilecek önerilerde bulunulmuşturen_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofDil Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleShall We Forget About L1 When Teaching English?en_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue167/2en_US
dc.identifier.startpage5en_US
dc.identifier.endpage14en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid241259en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
3381.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

92
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

34
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.