Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4370
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Erol Işık, Nuran | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-16T17:51:53Z | - |
dc.date.available | 2023-06-16T17:51:53Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.issn | 2148-9947 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/194506 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14365/4370 | - |
dc.description.abstract | Bu makalede amaç anlatı ve öykü adı verilen dilbilimsel verilerin sosyoloji disiplini için önemini değerlendirmektir. Anlatıya dayanan metinlerin bilimsel veri olarak kabul edilebilmesi ile ilgili epistemolojik tartışmalardan çok, gündelik hayatta pekçok farklı mecrada karşılaştığımız öykü, efsane, kıssa, ironi, fıkra, drama, aforizma gibi örneklerin sosyal hayat hakkında oluşturduğumuz anlam dünyası ile ilgisine dikkat çekmek hedeflenmektedir. Sosyoloji, toplumsal hayat ile ilgili farklı eksenlerde çözümlemeler yapan bir bilim dalı olarak anlatıya dayanan verilerden farklı şekillerde faydalanabilir. Bu anlamda anlatı ile sosyolojinin biraraya gelme biçimi sosyolojiye bakış tarzımızla da ilgili olacaktır. Ninnilerin anlatı açısından önemi nasıl bir annenin kişisel tercihinden bağımsız olarak kolektif referanslara sahip olması gibi, tarihsel toplumsal hafızamızda yer etmiş büyük anlatılar da bir o kadar derin katmanlar taşıyabilen niteliktedir. Kısaca, makalede öncelikle anlatı kuramı ve sosyolojinin kesişme noktası aydınlatılacak, daha sonra da öyküleştirme örneklerine dayanan popüler kültürel metinlerden örneklerle aydınlatılacaktır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Sosyoloji Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | THE ROLE OF NARRATIVE METHODS IN SOCIOLOGY: STORIES AS A POWERFUL TOOL TO UNDERSTAND INDIVIDUAL AND SOCIETY | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.department | İzmir Ekonomi Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 18 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 104 | en_US |
dc.identifier.endpage | 126 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 194506 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
dc.identifier.wosquality | N/A | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 02.05. Sociology | - |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Page view(s)
60
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
24
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.