Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4380
Title: Etik Modanın Temsiliyeti Bağlamında Vaatleri ve Çelişkileri: Etik Moda' Ne Kadar Etik Sunuluyor?
Authors: Atalay, Duygu
Kipoz, Şölen
Abstract: Hızlı modanın üretim ve tüketim stratejilerinin yarattığı yıkıcı etkilerin görünür hale gelmesi, modanın yeniden tanım- lanmasını sağlayan etik ve ekolojik bir tasarım anlayışının benimsenmesine yol açmıştır. Böylece etik moda Yavaş ModaAkımı gibi yaratıcı söylemler geliştirmiş ve yerel zanaatları, adil ticareti, çok işlevli tasarım ürünlerini, katılımcı tasarımı,çevre dostu malzemelerin kullanımını ve geri dönüşümle değer kazandırılan tasarımları yücelten bir yapıya kavuşmuş- tur. Ancak küresel moda ekonomisi tarafından ticarileştirilerek asimile de olmuştur. Etik moda, başat sistem içerisindetüketilebilen bir trende dönüştürülürken, sanal ortamda varlık gösteren niş bir medya ile beslenen alternatif bir tasarımhareketi olarak sınırlı kalmıştır. Bu makalede, etik modanın tasarım ve üretim stratejileri bağlamında söylemsel ve ticaritemsiliyeti ele alınarak ana akım ve alternatif medyada yer alan haberlerin geriye dönük okuması yapılmıştır. Böylece etikmodanın vaat ettiği etik olma sözü, medya analizi üzerinden deşifre edilmiştir.
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/181826
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4380
ISSN: 1307-9840
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
3433.pdf1.11 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

68
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

10
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.