Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4399
Title: TÜRK ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİM ALGILARININ BELİRLENMESİ
Authors: Yürekli, Aynur
Ertürk, Nesrin Oruç
Gün, Bahar
Abstract: Öğretmenlerin mesleki gelişimleri eğitimin genel kalitesini yükseltmekte önemli bir rol oynar. Bu yüzden, öğretmenlerin kendi mesleki gelişimlerinden ne anladıkları oldukça önemlidir. Bu çalışma, İngilizce öğretmenlerinin mesleki gelişim algılarını araştırmayı, katıldıkları mesleki gelişim faaliyetlerini belirlemeyi ve kendilerinin bu faaliyetlere katılmalarını olumlu ya da olumsuz etkileyen etmenleri bulmayı hedeflemektedir. Çalışmanın bir diğer hedefi İngiliz dili öğretimi alanında farklı kurumlarda çalışan öğretmenlerin -devlet ve özel- algılarını kıyaslamaktır. Çalışmaya 7 devlet ve 4 özel üniversite ve Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı 20 ilk ve orta öğretim kurumunda çalışan toplam 158 öğretmen katılmıştır. Sonuçlar çalışılan kurumun, İngilizce öğretmenlerinin profesyonel gelişimi algılamasında bir etken olmadığını göstermiştir.
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/250643
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4399
ISSN: 1304-4796
2146-2844
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
3453.pdf454.53 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

108
checked on Nov 25, 2024

Download(s)

24
checked on Nov 25, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.