Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4412
Title: Reklamlarda Kullanılan Marka Kişilik Arketiplerinin Göstergebilimsel Analizi
Authors: Ay, Canan
Yakın, Mehmet
Yakın, Volkan
Abstract: Çalışmamızda , markaların reklamlar aracılı ğıyla marka kişiliği geliştirebilmelerindeö nemli bir rol oynayan kişilik arketiplerinin göstergebilimsel analizle belirlenmesi hedeflenmiştir.Araştırmanın amacına uygun olarak çalışmada kavramsal bilgiler sunulduktan sonra dünyahavacılık sektörünün en başarılı on firmasına ait reklam filmleri ana liz edilmiştir. Bu çalışmadaörnek olarak bir firmaya ait reklam filminin göstergebilimsel analiziyle birlikte diğer firmalarınanaliz sonuçları değerlendirilmiştir. Sonuç olarak araştırma konusu firmaların reklam filmlerindekişilik arketiplerinden faydalandıkları ve ağırlıklı olarak yardımsever ve soytarı kişilik arketiplerinikullandıkları belirlenerek araştırmada tespit edilen diğer tüm arketiplere ilişkin göstergelere aitveriler sunulmuştur.
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/174280
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4412
ISSN: 1302-0064
2458-8253
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
3469.pdf409.67 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

46
checked on Nov 25, 2024

Download(s)

18
checked on Nov 25, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.