Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4419
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDalkılıç, A.Fatih-
dc.contributor.authorCagle, Melissa N.-
dc.contributor.authorÖz, İ. Onur-
dc.contributor.authorBalsarı, Çağnur Kaytmaz-
dc.date.accessioned2023-06-16T17:52:03Z-
dc.date.available2023-06-16T17:52:03Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn1307-6639-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/167232-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4419-
dc.description.abstractEtik farkındalık kavramı özellikle muhasebe skandalları olarak bilinen Enron, WorldCom, Parmalat ve Tyco gibi olaylardan sonra daha da önem kazanmıştır. Muhasebede etik eğitiminin amaçlarının gerçekleştirilmesi için; muhasebe etik eğitiminin üniversite ders programlarında ayrı bir ders olarak mı, yoksa bütün müfredatta bütün- leşik bir şekil de mi olması gerektiği literatürde tartışılan bir konudur. Ek olarak etik eğitiminin verilme yöntemleri de literatürde tartışılmakta ve etik farkındalığı en üst düzeye çıkarabilmek için farklı uygulamaların sonuçları değerlendirilmektedir. Belirli oyunlar, vaka çalışmaları ve vinyetler yardımıyla etik farkındalık yaratma ve etik karar verme yetisi kazandırılabileceği düşünülmektedir. Bu yöntemler içerisinde, oyun temelli uygu- lamalar son dönemde önem kazanmıştır. Çalışma kapsamında finansal muhasebe dersi alan; aynı seviyedeki öğrencilerden oluşan 2 farklı sınıfla bir deney yapılmıştır. Bu bağlamda deney grubuna yukarıda bahsi geçen araçlar ile etik eğitimi verilmiş; ve çalışma sonucunda kontrol grubu ile ortak gerçekleştirilen bir test yardımıyla etik farkındalık düzeyleri karşılaştırılmıştır. Çalışma muhasebe eğitimi literatürüne etik eğitimi metotları ve etik algısına etkileri bakımından katkı vermeyi amaçlamaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMuhasebe ve Denetime Bakışen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMuhasebede etik eğitiminde çağdaş bir model: Bütünleşik öğretim uygulamasıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue41en_US
dc.identifier.startpage69en_US
dc.identifier.endpage80en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid167232en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
3476.PDF71.17 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

64
checked on Nov 25, 2024

Download(s)

2
checked on Nov 25, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.