Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4419
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Dalkılıç, A.Fatih | - |
dc.contributor.author | Cagle, Melissa N. | - |
dc.contributor.author | Öz, İ. Onur | - |
dc.contributor.author | Balsarı, Çağnur Kaytmaz | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-16T17:52:03Z | - |
dc.date.available | 2023-06-16T17:52:03Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.issn | 1307-6639 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/167232 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14365/4419 | - |
dc.description.abstract | Etik farkındalık kavramı özellikle muhasebe skandalları olarak bilinen Enron, WorldCom, Parmalat ve Tyco gibi olaylardan sonra daha da önem kazanmıştır. Muhasebede etik eğitiminin amaçlarının gerçekleştirilmesi için; muhasebe etik eğitiminin üniversite ders programlarında ayrı bir ders olarak mı, yoksa bütün müfredatta bütün- leşik bir şekil de mi olması gerektiği literatürde tartışılan bir konudur. Ek olarak etik eğitiminin verilme yöntemleri de literatürde tartışılmakta ve etik farkındalığı en üst düzeye çıkarabilmek için farklı uygulamaların sonuçları değerlendirilmektedir. Belirli oyunlar, vaka çalışmaları ve vinyetler yardımıyla etik farkındalık yaratma ve etik karar verme yetisi kazandırılabileceği düşünülmektedir. Bu yöntemler içerisinde, oyun temelli uygu- lamalar son dönemde önem kazanmıştır. Çalışma kapsamında finansal muhasebe dersi alan; aynı seviyedeki öğrencilerden oluşan 2 farklı sınıfla bir deney yapılmıştır. Bu bağlamda deney grubuna yukarıda bahsi geçen araçlar ile etik eğitimi verilmiş; ve çalışma sonucunda kontrol grubu ile ortak gerçekleştirilen bir test yardımıyla etik farkındalık düzeyleri karşılaştırılmıştır. Çalışma muhasebe eğitimi literatürüne etik eğitimi metotları ve etik algısına etkileri bakımından katkı vermeyi amaçlamaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Muhasebe ve Denetime Bakış | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Muhasebede etik eğitiminde çağdaş bir model: Bütünleşik öğretim uygulaması | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.department | İzmir Ekonomi Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 41 | en_US |
dc.identifier.startpage | 69 | en_US |
dc.identifier.endpage | 80 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 167232 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
dc.identifier.wosquality | N/A | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Page view(s)
64
checked on Nov 25, 2024
Download(s)
2
checked on Nov 25, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.