Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4432
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHüseyinoğlu, Işık Özge Yumurtacı-
dc.contributor.authorOflaç, Bengü-
dc.contributor.authorTuğrul Örten, Tuğba-
dc.date.accessioned2023-06-16T17:52:06Z-
dc.date.available2023-06-16T17:52:06Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.issn1303-0094-
dc.identifier.issn2149-5459-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/220842-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4432-
dc.description.abstractReklamcılık uygulamalarındaki yaygın kullanımına rağmen, birden fazla ünlünün yer aldığı reklamların tüketiciler üzerindeki etkisi net olarak bilinmemektedir. Dolayısıyla, bu çalışmanın amacı, çoklu ünlü kullanılması durumunda tüketicilerin reklama ve markaya karşı olan tutumları ile satın alma eğilimlerinin cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Bu doğrultuda 256 kişiyle anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları, bir reklamda iki ünlü kullanıldığında tüketicilerin reklamlara ve markaya karşı tutumları, ve satın alma eğilimlerinin tüketicilerin bu ünlülere karşı tutumları doğrultusunda cinsiyetlerine göre farklılık gösterebildiğini ortaya koymuştur. Bu çalışmanın firmaların çoklu ünlü kullanımını pazarlama iletişimi stratejilerinde cinsiyet farklılıklarına odaklanarak daha doğru ve etkin bir biçimde kullanmaları konusunda yön verici olması beklenmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofGaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÇoklu Ünlü Kullanılan Reklamlarda Cinsiyetin Rolü: Tüketicilerin Reklama, Markaya Karşı Tutumları ve Satın Alma Eğilimlerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage645en_US
dc.identifier.endpage657en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid220842en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept03.05. Logistics Management-
crisitem.author.dept03.05. Logistics Management-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
3491.pdf255.99 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

132
checked on Nov 11, 2024

Download(s)

42
checked on Nov 11, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.