Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4473
Title: Word-of-mouth communication in marketing: An exploratory study of motivations behind opinion leadership and opinion seeking
Authors: Ati̇k, Deniz
Ertekin, Zeynep
Abstract: Bu çalışmanın amacı, nitel yöntemler aracılığıyla, hem fikir liderlerliğinin hem de fikir alma eğiliminin nedenlerini, batı-dışı bir ortamda derinlemesine incelemektir. Bulgular, fikir liderliğinin daha çok belli bir alanda olduğunu ve aynı bireyin hem fikir lideri hem de fikir alan olabileceğini göstermektedir. Çalışma ayrıca, fikir liderleri ve fikir alanların psikolojik ihtiyaçlarına ışık tutarak teori ve uygulama alanında katkı sağlamaktadır. Önceki çalışmalarda belirtilen özellik ve motivasyonlara ilaveten yeni boyutlar da bulunmuştur. Araştırma sonucunda ortaya çıkan motivasyonların çeşitliliği, yöneticilerin, tüketicileri kulaktan kulağa iletişime yönelten nedenleri ve psikolojik ihtiyaçlarını dikkate almaları gerektiğini göstermektedir. İleride yapılacak çalışmalar için verilen önerilerin yeni ampirik araştırmalara yol göstermesi beklenmektedir.
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/139393
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4473
ISSN: 2980-0870
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
3536.PDF643.4 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

288
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

138
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.