Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4496
Title: İkinci derece örtük gelişme modelleri ve ölçme eşdeğerliği
Authors: Çetinkaya, Seda Dural
Somer, Oya
Korkmaz, Mediha
Can, Seda
Öğretmen, Tucay
Keywords: ölçek eşdeğerliliği
ikinci derece örtük gelişme modelleri
monte carlo simülasyonu
başarı
zaman
bireysel farklılıklar individual differences
achievement
time
measurement equivalence
second order latent growth model
monte carlo simulation
Abstract: Bireylerin davranış ya da tutumlarına ilişkin birçok araştırma problemi, zamandaki değişimin incelenmesini gerektirmektedir. Öğrenme konusunun, değişim kavramından ayrı tutulamayacağı göz önünde bulundurulduğunda, özellikle eğitim alanında bu tarz araştırmaların desenlenmesi, bu alandaki bilgilerimizin zenginleşmesine önemli katkılarda bulunacaktır. Bu çalışmada belirli bir özelliğin zaman içerisindeki doğrusal değişimi, Monte Carlo simülasyonu ile üretilmiş veri seti kullanılarak, ikinci derece örtük gelişme modelleri kapsamında ele alınmıştır. Analizlerin tümünde Mplus 5.1 programı kullanılmış; ilgili Mplus sentaksları açıklanmış ve model parametrelerinin yorumlanması üzerinde durulmuştur. Sunulan çalışmada ek olarak, örtük gelişme modellerinde ölçme eşdeğerliğinin nasıl test edileceği açıklanmıştır. Üretilen veri seti için analizler (1) temel örtük gelişme modeli, (2) örtük gelişme modelinde zayıf ölçme eşdeğerliği ve (3) örtük gelişme modelinde güçlü ölçme eşdeğerliği olmak üzere üç aşamada yapılmıştır.
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/117453
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4496
ISSN: 1300-1337
1300-1337
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
3560.pdf507.17 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

158
checked on Jul 1, 2024

Download(s)

14
checked on Jul 1, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.