Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4503
Title: Uluslararası ilişkilerde İngiliz okulu kuramı: Kökenleri, kavramları ve tartışmaları
Authors: Devlen, Balkan
Özdamar, Özgür
Keywords: uluslararası ilişkiler
barry buzan
kuramsal yaklaşım
ingiliz okulu
martin wight
uluslararası toplum
hedley bull international society
hedley bull
international relations
theorotical approach
english school
martin wight
barry buzan
Abstract: Bu makale uluslararası ilişkilere kuramsal yaklaşımlardan biri olan İngiliz Okulu’nu tanıtmayı ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. İngiliz Okulu’nun ne olduğunu anlatmak için, öncelikle Okul’un kökleri, kurucuları, ontolojik ve yöntembilimsel duruşu tanıtılmış ve tartışılmıştır. Daha sonra Okul’un özünü oluşturan temel argümanlar belirlenmiş ve kurucularının tartıştıkları önemli sorular ele alınmıştır. Makalenin ikinci bölümünde ise, Okulun ikinci nesli diyebileceğimiz kuramcıların ürettikleri normatif ve yapısalcı eserlere ve tartışmalara yer verilmiştir. Sonuç olarak makale Okulun hem normatif hem de analitik analizlere imkân sağladığı için bir ‘büyük kuram’ potansiyeline sahip olduğunu iddia etmektedir.
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/119196
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4503
ISSN: 1304-7310
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
3569.pdf371.27 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

174
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

44
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.