Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/451
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorErk, Gül Kaçmaz-
dc.contributor.authorYılmaz, Tuna-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:33:43Z-
dc.date.available2023-06-16T12:33:43Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UPP_Zu9isEmWGFXFCBYasflvLkgPg-aS52IMpvHBFzX_xq7gGil5s0C_IVo4ODPS-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/451-
dc.description.abstractYirminci yüzyılın sanatı sinema ile modern kentin aynı zaman dilimi içerisinde doğdukları ve koşut olarak geliştikleri söylenebilir. Bu tarihsel süreç boyunca bu iki kavram kendilerini devamlı bir şekilde geliştirirken, bir yandan da birbirlerini etkileyerek diğerinin dönüşümüne katkıda bulundular. Sinema ve kent arasındaki temsiliyete dayalı bu ilişki bu açıdan büyük önem kazanmaktadır. Dünya üzerindeki bazı kentler bu temsili ilişkinin bir sonucu olarak `sinemasal kent' olarak adlandırılır olmuştur. Bu kentler fiziki ve mekânsal gerçekliklerinin yanı sıra bir de sinemasal bir gerçeklik kazanmıştır. Sinema hem temsiliyet konusunda hem de sinemasal gerçekliğin tasarımında pek çok açıdan tasarım araçlarından faydalanmaktadır. Sinemada kentin temsili için de aynı durum söz konusudur. Paris, New York ve Berlin gibi sinemasal kentlerin temsili için yönetmenler renk, ışık, ses gibi tasarım araçlarını kullanmakta ve bu şehirleri beyazperdede temsil ederken bu araçlar vasıtasıyla bir görsellik tasarlamaktadırlar. Bu tez çalışmasında sinema ve kent arasındaki temsili ilişki açısından İstanbul örneği üzerinde durulmuş ve bu kentin Amerikan sinemasındaki temsiline bakılırken tasarım araçlarının bu süreçte nasıl işlev gördükleri incelenmiştir. Ardından sinema ve kent arasındaki temsili ilişki irdelenmiş, sinemasal kentler incelenmiştir. İstanbul'un hem Türk hem de Amerikan sinemasında temsiliyeti ele alınmış, ardından örnek olarak seçilen Topkapı (Jules Dassin, 1964) ve Geceyarısı Ekspresi (Midnight Express, Alan Parker, 1978) filmleri üzerinden kullanılan tasarım araçları ve bunların işlevleri üzerinde durulmuştur.en_US
dc.description.abstractIt is possible to say that cinema as the art of the twentieth century, and modern city are born in the same period of time and have developed concurrently. While these two have advanced throughout this historical time period, they have also interacted and transformed each other. In this respect, cinematic representation of cities is significant. Some cities of the world are referred as `cinematic cities? as a consequence of this representational relationship. These cities have achieved a cinematic reality alongside their physical and spatial realities. Cinema utilizes designerly tools for both the representation and the construction of cinematic reality. Representation of the city in cinema is no exception. For the representation of cities like Paris, New York and Berlin, directors make use of designerly tools such as color, lighting and sound to design and construct the visuality of films. In this thesis, Istanbul is studied in terms of the representational relationship between cinema and the city. While the representation of this city in American cinema is taken in hand, the use of designerly tools in this process is explored. The concept of cinematic representation is discussed and cinematic cities are analyzed, also the representation of Istanbul in both Turkish and American cinema is portrayed. Two American films are taken as case study. Designerly tools and their purpose for the representation of Istanbul are discussed through Jules Dassin?s Topkapi (1964) and Alan Parker?s Midnight Express (1978) to put Istanbul on the place it deserves together with the other cinematic cities.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüzel Sanatlaren_US
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıen_US
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectAmerikan sinemasıen_US
dc.subjectAmerican cinemaen_US
dc.subjectKentleren_US
dc.subjectCitiesen_US
dc.subjectİstanbulen_US
dc.subjectIstanbulen_US
dc.titleİstanbul, not constantinople: The use of designerly tools in the representation of İstanbul in American cinemaen_US
dc.title.alternativeIstanbul, not constantinople: Amerikan sinemasında İstanbul kentinin tasarım araçlarıyla temsilien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage132en_US
dc.institutionauthorYılmaz, Tuna-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid235608en_US
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
3575.pdf2.3 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

92
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

38
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.