Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4526
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVural Akıncı, Z. Beril-
dc.contributor.authorÖksüz, Burcu-
dc.date.accessioned2023-06-16T17:52:30Z-
dc.date.available2023-06-16T17:52:30Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.issn1302-633X-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/85529-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4526-
dc.description.abstractBilgi iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişmeler işletmelerin kurumsal iletişim çalışmalarında önemli değişikliklere neden olmuştur. Bu teknolojiler aynı zamanda kurumsal iletişimde kullanabilecek yeni iletişim araçlarının ortaya çıkmasını sağlamıştır. Bu iletişim araçlarından biri de bloglardır. Blogları kısaca sıklıkla güncellenen e?günlükler olarak tanımlamak mümkündür. Blogosferde kişisel, haber, kurumsal, pazarlama, çalışan ve politik gibi birçok blog türü bulunmaktadır. Bloglarda insanlar farklı konulardaki görüşlerini özgürce söyleyebilmekte ve diğer bloggerlarla fikirlerini paylaşabilmektedir. Bu anlamda blogların, bloggerların birbirlerini etkileyebilmesi açısından oldukça önemli bir iletişim ortamı olduğunu söylemek mümkündür. Kurumlar blogları farklı kurumsal iletişim amaçlarını gerçekleştirmek için kullanabilmektedir. Kurumlar, bloglar aracılığıyla hızlı bir şekilde mesajlarını paydaşlarına iletebilmekte ve onlardan geribildirim alabilmektedir. Kurumların bloglar aracılığıyla iletişim kurduğu en önemli paydaşlardan biri çalışanlardır. Bloglarda çalışanlarla hızlı ve interaktif bir şekilde iletişim kurulabilmekte, çalışanların istekleri ve şikâyetleri kısa bir sürede öğrenilebilmektedir. Kurumlar, çalışanlarına yönelik olarak oluşturdukları blogların etkin kullanımı ile çalışan tatmini, verimliliği, motivasyonu ve bağlılığı sağlayabilmektedir. Bu çalışmada, blogların kurumsal iletişimdeki rolü ve önemini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda öncelikle blog kavramı, blogların gelişimi, kurumsal bloglar ve çalışan blogları kavramları açıklanmış, daha sonra çalışan bloglarının kurumsal iletişimdeki rolü ve etkileri tartışılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectişletme yönetimien_US
dc.subjectkurumsal iletişimen_US
dc.subjectbloglaren_US
dc.subjectçalışan bloglarıen_US
dc.subjectkurumsal bloglaren_US
dc.subjectiletişim teknolojilerien_US
dc.subjectişgören blogsen_US
dc.subjectemployee blogsen_US
dc.subjectbusiness managementen_US
dc.subjectemployeeen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectcorporate communicationen_US
dc.subjectcommunication technologiesen_US
dc.subjectcorporate blogsen_US
dc.titleKurumsal İletişimde Çalışan Bloglarının Kullanımı ve Etkilerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2008en_US
dc.identifier.issue32en_US
dc.identifier.startpage5en_US
dc.identifier.endpage19en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid85529en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept04.03. Public Relations and Advertising-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
3592.pdf1.08 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

20
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.