Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4547
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÜstünlüoğlu, Evrim-
dc.date.accessioned2023-06-16T17:52:37Z-
dc.date.available2023-06-16T17:52:37Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.issn1300-249X-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/74453-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4547-
dc.description.abstractÜst düzey düşünmek; bilgiyi kullanmayı, karşılaşılan yeni durumlarla ilgili problemler çözmeyi, açıklama, sentez, analiz ve genelleme yapmayı, hipotezler geliştirmeyi, kısaca bilimsel yöntem becerilerini kullanmayı gerektirir. Günümüz dünyasında eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, analitik düşünme, yansıtıcı düşünme ve probleme dayalı düşünme olarak da adlandırılan bu beceriler öğretme ve öğrenme sürecinde ikinci plana itilmişler ve daha çok alt düzey düşünme becerileri ön plana çıkarılmıştır. Oysaki sınıf içi süreçlerde kullanılan sorularla bu düşünce becerilerinin edinilmesi arasında doğrusal bir ilişki vardır. Soruların niteliği, üst düzeydüşünmenin kapılarını açar; çünkü nitelikli sorular düşünmeyi tetikler ve derinlemesine anlamayı sağlar. Bu çalışmada üst düzey düşünme becerileri ve bu becerileri geliştirmeye yönelik soru örnekleri hakkında bilgi verilmiş, bu sorula-rı yapılandırırken dikkat edilmesi gereken noktalar, alanda yapılan araştırma sonuçları da göz önüne alınarak özetlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofÇağdaş Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectbilimsel düşünmeen_US
dc.subjectbilişsel yaklaşımen_US
dc.subjectüst düzey düşünme becerilerien_US
dc.subjectbilimsel yaklaşımen_US
dc.subjectsoru sorma stratejilerien_US
dc.titleÜst Düzey Düşünme Becerilerini Geliştirmede Bilişsel Soruların Rolüen_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.issue331en_US
dc.identifier.startpage17en_US
dc.identifier.endpage24en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid74453en_US
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextNo Fulltext-
crisitem.author.dept13.08. Undergraduate English Coordinator-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

990
checked on Sep 9, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.