Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4547
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Üstünlüoğlu, Evrim | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-16T17:52:37Z | - |
dc.date.available | 2023-06-16T17:52:37Z | - |
dc.date.issued | 2006 | - |
dc.identifier.issn | 1300-249X | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/74453 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14365/4547 | - |
dc.description.abstract | Üst düzey düşünmek; bilgiyi kullanmayı, karşılaşılan yeni durumlarla ilgili problemler çözmeyi, açıklama, sentez, analiz ve genelleme yapmayı, hipotezler geliştirmeyi, kısaca bilimsel yöntem becerilerini kullanmayı gerektirir. Günümüz dünyasında eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, analitik düşünme, yansıtıcı düşünme ve probleme dayalı düşünme olarak da adlandırılan bu beceriler öğretme ve öğrenme sürecinde ikinci plana itilmişler ve daha çok alt düzey düşünme becerileri ön plana çıkarılmıştır. Oysaki sınıf içi süreçlerde kullanılan sorularla bu düşünce becerilerinin edinilmesi arasında doğrusal bir ilişki vardır. Soruların niteliği, üst düzeydüşünmenin kapılarını açar; çünkü nitelikli sorular düşünmeyi tetikler ve derinlemesine anlamayı sağlar. Bu çalışmada üst düzey düşünme becerileri ve bu becerileri geliştirmeye yönelik soru örnekleri hakkında bilgi verilmiş, bu sorula-rı yapılandırırken dikkat edilmesi gereken noktalar, alanda yapılan araştırma sonuçları da göz önüne alınarak özetlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Çağdaş Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | bilimsel düşünme | en_US |
dc.subject | bilişsel yaklaşım | en_US |
dc.subject | üst düzey düşünme becerileri | en_US |
dc.subject | bilimsel yaklaşım | en_US |
dc.subject | soru sorma stratejileri | en_US |
dc.title | Üst Düzey Düşünme Becerilerini Geliştirmede Bilişsel Soruların Rolü | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.department | İzmir Ekonomi Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 31 | en_US |
dc.identifier.issue | 331 | en_US |
dc.identifier.startpage | 17 | en_US |
dc.identifier.endpage | 24 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 74453 | - |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
dc.identifier.wosquality | N/A | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | none | - |
crisitem.author.dept | 13.08. Undergraduate English Coordinator | - |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.