Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/454
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKaptan, Yeşim-
dc.contributor.authorŞentürk, Esin-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:33:43Z-
dc.date.available2023-06-16T12:33:43Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vVNzTGHHhjH-u3WMToxQ-jM8W1-zCfddjjm4cY3fu9wtAv2wRUfhi5f0c2Tv3YIH-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/454-
dc.description.abstractMuhafazakarlığı bir tutum ve düşünüş şekli olarak kavramsallaştıran bu çalışmanın amacı, kültürel muhafazakarlığın ideolojik bir medya formu olarak, belirtilen televizyon reklamlarına eklemlenmesini incelemektir. Metin içinde gizlenmiş olan sembolleri ortaya çıkarmak adına, Arçelik ve Turkcell markalarının reklamları, eleştirel söylem analizi ve göstergebilimsel analiz yöntemleri ile incelenmiştir. Tezde, yapısalcı bir temsil anlayışı ile analiz edilen sonuçlar, kültürel muhafazakarlığın reklamlara eklemlenmesi hakkında önemli içgörüler sunmaktadır. Muhafazakar değerlerin söylem ve imajlarının, reklamlara, dominant kültürel kodlar ve referanslar aracılığı ile eklemlendiği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis thesis analyzes the articulation of cultural conservatism into designated television advertisements by conceptualizing conservatism as a stance or attitude, rather than a political program, and by focusing cultural dimension of conservatism over advertisements as ideological media forms. In order to reveal the implicit symbols and values within the text, semiotic analysis and critical discourse analysis will be conducted on the advertisements of Arçelik and Turkcell brands. The results give insights about articulation of cultural conservatism into advertisements through the analysis of conservative themes with constructivist representation approach. It is revealed that the discourses and images of the conservative values are articulated in the advertisements with dominant cultural codes and references.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİletişim Bilimlerien_US
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectEleştirel söylem çözümlemesien_US
dc.subjectCritical discourse analysisen_US
dc.subjectGösterge bilimen_US
dc.subjectSemioticsen_US
dc.subjectMuhafazakarlıken_US
dc.subjectConservatismen_US
dc.subjectReklamlaren_US
dc.subjectAdvertisementsen_US
dc.subjectSöylemen_US
dc.subjectDiscourseen_US
dc.subjectTelevizyon reklamlarıen_US
dc.subjectTelevision advertisementsen_US
dc.subjectİmajen_US
dc.subjectImageen_US
dc.titleArticulation of conservatism in Turkish television advertisementsen_US
dc.title.alternativeMuhafazakarlığın Türk televizyon reklamlarına eklemlenmesien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage159en_US
dc.institutionauthorŞentürk, Esin-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid333338en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
3607.pdf3.73 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

16
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.