Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4760
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorArslan, Mehmet-
dc.contributor.authorKeskin Arslan, Elif-
dc.contributor.authorKüçükerdem, Halime Seda-
dc.contributor.authorÇakır, Meryem-
dc.contributor.authorKoç, Esra Meltem-
dc.contributor.authorSözmen, Melih Kaan-
dc.contributor.authorPamuk, Gülseren-
dc.date.accessioned2023-06-19T20:56:24Z-
dc.date.available2023-06-19T20:56:24Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn1303-6637-
dc.identifier.issn1308-531X-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.54308/tahd.2022.24008-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1172888-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4760-
dc.description.abstractAmaç: Kanıta dayalı tıp, klinikte hastayla ilgili kararlar alırken hekimin kişisel deneyimlerine, hasta değer ve beklentilerine, var olan kanıtlanmış bilgileri entegre etmesi, bu bilgilerin dikkatli, açık ve mantıklı bir şekilde kullanılmasıdır. Bu çalışmanın amacı, bir tıp fakültesi öğrencilerinin kanıta dayalı tıp ile ilgili farkındalıklarının değerlendirilmesi ve elde edilecek veriler ile öğrencilerin tıp eğitimi süresince kanıta dayalı tıp ile ilgili teorik ve pratik ders içeriğinin belirlenmesine ışık tutmaktır. Yöntem: Çalışmanın evrenini, tıp fakültesi dönem 3, 4, 5 ve 6 öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmada kullanılmak üzere araştırmacılar tarafından geliştirilmiş, toplamda 23 sorudan oluşan anket formları hazırlandı ve istatistiksel değerlendirmede ki-kare testi ve Fisher’s exact test kullanıldı. Bulgular: Araştırmaya 163 öğrenci dâhil edildi. Katılımcıların %43,6’sı kanıta dayalı tıp eğitimi almıştı ve katılımcıların %92’si kanıta dayalı tıbbı duymuştu. Katılımcıların %78,5’i kanıta dayalı tıp ile ilgili daha fazla bilgi edinmek istiyordu. Tıbbi bilgi edinmek için katılımcıların %93,9’u ders notları, %75,5’i ders kitabı kullanıyordu ve veri tabanlarını bilme durumları açısından %81’i Pubmed, %58,3’ü Google Akademik, %55,3’ü Medline, %35’i UpToDate’i biliyordu. Sonuç: Mevcut kanıta dayalı tıp kaynaklarına ilişkin farkındalığın artırılmasına ve bunlaraerişim sağlanmasına gereksinim vardır. Kanıta dayalı tıp eğitimi için üniversitelerde uygun müfredat hazırlanmalı ve kanıta dayalı tıbbın önündeki engeller ortadan kaldırılmalıdır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürkiye Aile Hekimliği Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTıp Fakültesi Öğrencilerinin Kanıta Dayalı Tıp Farkındalık Düzeylerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.54308/tahd.2022.24008-
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage131en_US
dc.identifier.endpage137en_US
dc.institutionauthor-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1172888en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
4760.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

98
checked on Sep 23, 2024

Download(s)

32
checked on Sep 23, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.