Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/476
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBaşkan, Filiz-
dc.contributor.authorZengin, Alparslan-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:33:49Z-
dc.date.available2023-06-16T12:33:49Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zD1B0cW7zVr3VcnZjitVXl9UlTa1_79wWO28DzP71-gweep-LF1GPPagBjxpTPfn-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/476-
dc.description.abstractBu çalışma Türkiye-AB ilişkilerinin kimlik boyutunu Türkiye'deki Avrupa algısına odaklanarak analiz etmeyi amaçlamaktadır. Konuyla ilgili daha önceki çalışmalar meseleye bireylerin ideolojik konumları üzerine kurulu olan modernist-İslamcı, korumacı-reformist ve globalist-milliyetçi ikili karşıtlıklarıyla yaklaşmaktadır. Bu çalışma, Türkiye'deki Avrupa algısı hakkında daha kapsayıcı bir anlayış edinmek için Avrupa'nın resmi eğitimde nasıl yansıtıldığını incelemektedir. Bu amaçla liselerde öğretilmekte olan ?Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük? ders kitapları içerik analizi yoluyla içelenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze the identity dimension of Turkey-EU relations by focusing on the perceptions of Europe in Turkey. Previous studies on the issue tend to deal with the problem by classifications as modernists vs. Islamists, protectionists vs. reformists, and globalists vs. nationalists, which are based on the ideological positioning of citizens. In order to obtain a more comprehensive understanding about perceptions of Europe among Turkish citizens, this study examines how Europe is reflected in Turkish formal education. In doing so, three ?History of the Turkish Revolution and Ataturkism? textbooks for high school students are analyzed by means of evaluative assertion analysis.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSiyasal Bilimleren_US
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectAtatürkçülüken_US
dc.subjectKemalismen_US
dc.subjectDers kitaplarıen_US
dc.subjectTextbooksen_US
dc.subjectMilli eğitimen_US
dc.subjectNational educationen_US
dc.subjectOrtaöğretim okullarıen_US
dc.subjectSecondary education schoolsen_US
dc.subjectİnkılap tarihien_US
dc.subjectRevolution historyen_US
dc.subjectİçerik analizien_US
dc.subjectContent analysisen_US
dc.titlePortrayal of europe in Turkish formal education: A content analysis of history of Turkish revolution and ataturkism textbooksen_US
dc.title.alternativeAvrupa?nın Türk resmi eğitiminde tasviri: T.C. inkilap tarihi ve Atatürkçülük ders kitaplarının içerik analizien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Avrupa Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage89en_US
dc.institutionauthorZengin, Alparslan-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid286685en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
476.pdf814.87 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

74
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

14
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.