Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/479
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKentmen, Çiğdem-
dc.contributor.authorGökalp, Olgu-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:33:50Z-
dc.date.available2023-06-16T12:33:50Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zD1B0cW7zVr3VcnZjitVXmpihJ7XRmsNBKbPuIKfzhybt5yq--W5aP6D_auLahhW-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/479-
dc.description.abstractBu çalışma Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne üyeliğine dair kamuoyunun şekillenmesinde medyanın rolünü analiz etmektedir. Avrupa Birliği kamuoyunun şekillenmesinde medyanın rolüne dair zengin bir literatür olmakla birlikte, bugüne dek çok az çalışma medyanın etkisini Türkiye'nin muhtemel üyeliği bağlamında ele almıştır. Bu çalışmada ilk olarak haberlerin görünürlüğünü ve gerek değer çerçevelerinin gerekse konu bazlı çerçevelerin varlığını tespit etmek amacıyla, Eurobarometre'nin 57 no'lu (2002), 58 no'lu (2003), 63 no'lu (2005), 64 no'lu (2006), 66 no'lu (2007), 69 no'lu (2008) raporlarından önce The Guardian gazetesinde basılmış toplam 302 yazıya içerik analizi uyguladım. Daha sonra bu sonuçları söz konusu Eurobarometre raporlarında bulunan İngiltere'de Türkiye'nin üyeliğine dair tutum ile ilgili verilerle karşılaştırdım. Sonuçlar gösteriyor ki, medya gündem kurma etkisi yoluyla Türkiye'nin üyeliğine dair farkındalığı arttırabilmekle birlikte, bu etkisi bağlama ve ihtilafın derecesine bağlıdır. Bunun yanısıra konu medyanın gündem kurma etkisi ile görünür hale gelmesi halinde, medya değer çerçeveleri yoluyla okurlarının algısını etkileyebilir. Son olarak, araştırmanın sonuçlarına göre konu bazlı çerçeveler ile Türkiye'nin üyeliğine dair İngiltere'deki tutum arasındaki ilişki zayıf olmakla birlikte, bu durum İngiltere'de Türkiye'nin üyeliğine dair kamuoyunun başat saikleri ile The Guardian gazetesinin sıklıkla kullandığı konu bazlı çerçevelerin uyuşmazlığından kaynaklanıyor olabilir.en_US
dc.description.abstractThis thesis analyzes the role of media on public opinion about Turkey?s accession to the European Union. Even though there is a substantial amount of literature concerning the role of media on public opinion in the EU, a little research has been designed to analyze the media?s effect within the context of Turkey?s prospective membership. First I utilize a content analysis of total of 302 news articles published in the Guardian prior to Eurobarometer surveys no. 57 (2002), no. 58 (2003), no. 63 (2005), no. 64 (2006), no. 66 (2007), no. 69 (2008) in order to assess the visibility of the news and presence of both valence and issue-specific frames. Then, I compared the results with the data presented in each Eurobarometer about attitudes in Britain towards Turkey?s membership. Results suggest that the media can increase the aweareness about Turkey?s membership through agenda-setting effect which is conditional to the context and the degree of controversy. In addition, the media can affect the perception of its audience through valence frames if the issue becomes salient enough through agenda-setting mechanism. Lastly, results suggest that there is a weak correlation between issue-specific frames and attitude in Britain towards Turkey?s membership which may be a result of disparity between the driving motives of public opinion in Britain and common issue-specific frames in the Guardian about Turkey?s membership.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSiyasal Bilimleren_US
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.subjectAvrupa Birliğien_US
dc.subjectEuropean Unionen_US
dc.subjectGazeteleren_US
dc.subjectNewspapersen_US
dc.subjectGündem belirlemeen_US
dc.subjectAgenda-settingen_US
dc.subjectKamuoyu oluşturmaen_US
dc.subjectPublic opinion formingen_US
dc.subjectMedyaen_US
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.subjectÇerçevelemeen_US
dc.subjectFramingen_US
dc.titleAgenda-setting and framing effects of media on public opinion about Turkish EU membershipen_US
dc.title.alternativeMedyanın gündem kurma ve çerçeveleme yoluyla Türkiye?nin Avrupa Birliğine üyeliğine dair kamuoyu oluşturmaya etkisien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Avrupa Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage96en_US
dc.institutionauthorGökalp, Olgu-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid286686en_US
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
479.pdf328.34 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

104
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

32
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.