Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4857
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorErgül, Mustafa Emre-
dc.contributor.authorEmteir, Mohammad-
dc.date.accessioned2023-10-24T08:10:14Z-
dc.date.available2023-10-24T08:10:14Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTH6HGEJaymA4qtKJK37mDOVmiqpI8fSQW6JbhOtMenJQ-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4857-
dc.description.abstractBu çalışmanın hedefi Görsel İletişim Tasarımı eğitiminde teori ve pratik arasındaki dengeyi kapsamlı bir biçimde analiz etmektir. Araştırma, ayrıca, GİT teori ve pratiğinin öğretimindeki çeşitli yaklaşımları keşfetmeyi ve bu alanda ortaya çıkan zorlukları ve fırsatları saptamayı amaçlamıştır. Kapsam, Türkiye'deki, sadece Görsel İletişim Tasarımı adı altında yer alan ve bir GİT lisans programı öneren, Yüksek Öğretim Kurulunun yayınladığı 2022/2023 listesinden seçilmiş üniversiteler ile sınırlandırılmıştır. Veri, öğretim programınından ve amacı, öğrenim çıktılarını, haftalık programı ve işyükünü olduğu kadar ders kredilerini de içeren zorunlu ve seçmeli ders izlencelerinden, kısaca, bölümlerin web sitelerinden toplanmıştır. Analiz yöntemi, karşılaştırmanın, kümelemenin ve bağıntılandırmanın bir bireşimi olan çoklu-yöntem yaklaşımına dayanmaktadır. Araştırma, veriye erişilebilirlik, dil sorunları, verinin güvenilirliği ve verinin sunumundaki farklılıklar gibi verinin toplanmasında ve analizinde karşılaşılan pek çok sorunun üstesinden gelmek zorunda kalmıştır. Sonuç olarak, Türkiye'deki GİT programları genellikle, çizim, bilgisayar destekli tasarım, sosyoloji ve tarih gibi belirli bir grup dersi içermektedir. Bunlara ek olarak pek çok bölüm, etkileşim, iletişim teorileri ve araştırma yöntemleri gibi iletişim konusunda özelleşmiş dersler önermektedir. Çalışma, tasarım eğitimine disiplinlerarası yaklaşımların önemini, teknolojik gelişmelere ve endüstrideki değişimlere adapte olabilmenin gerekliliğini ve yapay zeka ile tasarımda etik düşüncenin önemini vurgulamaktadır.en_US
dc.description.abstractThe objective of this study is to comprehensively analyze the balance between theory and practice in Visual Communication Design education. The research also aims to explore various approaches to teaching VCD theory and practice and identify the challenges and opportunities that arise in this field. The scope is limited to the universities offering a VCD undergraduate program in Türkiye, which were under the name of only Visual Communication Design and chosen from the list of 2022/2023 released by the Higher Education Council. Data was collected from the departments' websites; curriculum, compulsory and elective course syllabi comprised of aim, learning outcomes, weekly program, workload, and credits. Thus, it depends on online research and document analysis. The analysis method is based on a mixed-method approach; a combination of comparison, clustering, and correlation. The research had to achieve several problems in collecting and analyzing data, such as the data availability, language barriers, reliability of data, and variations in data presentation. As a conclusion, VCD programs in Türkiye generally include a particular group of courses; drawing, computer-aided design, sociology, and history. In addition, many departments offer courses specifically on communication, such as interaction, communication theories, and research methods. The study highlights the importance of interdisciplinary approaches to design education, the need for adaptability in response to the technological advancements and changes in the industry, and the significance of ethical considerations in designing with artificial intelligence.en_US]
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıen_US
dc.titleAn evaluation of the curriculum of visual communication design departments in Türkiyeen_US
dc.title.alternativeTürkiye'deki görsel iletişim tasarımı bölümlerinin müfredatının değerlendirilmesien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage100en_US
dc.institutionauthorEmteir, Mohammad-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid811054en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
4857.pdf2.16 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

164
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

42
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.