Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4876
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Akin, Altuğ | - |
dc.contributor.author | Kafalı, Öykü | - |
dc.date.accessioned | 2023-10-24T08:10:21Z | - |
dc.date.available | 2023-10-24T08:10:21Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=r4I1HnmXxFQovUpyAyUmxKaD4TkXsrnPKbsiUd0SptDS70VNrsETPgr9UeTdgdue | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14365/4876 | - |
dc.description.abstract | Sosyal ve Davranış Değişikliği İletişimi (SBCC) olarak da bilinen Kalkınma amaçlı İletişim (C4D), kalkınma müdahalelerinde esas olarak Birleşmiş Milletler (BM) kuruluşları tarafından kullanılan davranış ve sosyal değişimi amaçlayan disiplinler arası bir yaklaşımdır. C4D, sosyal medya da dahil olmak üzere çeşitli araç ve yöntemlerden yararlanır. Bu çalışma, C4D ile kalkınma kuruluşları tarafından kullanılan diğer iletişim biçimleri arasındaki farkları vurgulamayı ve sosyal medyanın C4D amaçları için kullanımını incelemeyi amaçlamaktadır. Literatür taraması, C4D müdahalelerini besleyen teoriler ve araçların yanı sıra geçmiş ve mevcut geliştirme teorilerine genel bir bakış sunar. Araştırma, nitel bir yöntemle analiz edilmek üzere UNFPA Türkiye'nin Ocak ve Haziran 2022 arasındaki 6 aylık dönemdeki Instagram gönderilerini örneklemektedir. Bir sonraki bölümde sunulan bulguların temelini oluşturmak için, sınıflandırma kriterlerinin tanımları ortaya konulmakta ve C4D müdahaleleri için bir araç olarak sosyal medyanın potansiyeli araştırma arka planında tartışılmaktadır. Bulgular "kalkınma amaçlı" ve "kalkınma hakkında" iletişim kurmayı hedefleyen gönderiler arasındaki farkları vurgulamakta ve örneklem içinde öne çıkan C4D hedeflerini ve yöntemlerini tanımlamaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | Communication for Development (C4D), also known as Social and Behavior Change Communication (SBCC), is an interdisciplinary approach that aims for behavior and social change that is used mainly by United Nations (UN) agencies in development interventions. C4D benefits from various tools and methods including social media. This study aims to highlight the differences between C4D and other forms of communication used by development organizations and to investigate the use of social media for C4D purposes. The literature review gives an overview of past and current development theories as well as theories and tools that feed the C4D approach. The case study analyzes UNFPA Türkiye's Instagram posts from a 6-month period between January and June 2022 with a qualitative method. Categorization criteria are detailed and the potential of social media as a tool for C4D interventions is discussed in the research background chapter to set the basis for the findings. The research findings highlight the differences between posts communicating "for" and "of" development, then identifies the prominent C4D goals and methods within the sample. | en_US] |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | İzmir Ekonomi Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | en_US |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Communication for Development (C4D): Studying UNFPA Turkiye's Instagram | en_US |
dc.title.alternative | Kalkınma Amaçlı İletişim: UNFPA Türkiye'nin Instagram hesabına ilişkin bir çalışma | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.department | İEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Medya Ve İletişim Çalışmaları Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 145 | en_US |
dc.institutionauthor | Kafalı, Öykü | - |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 786934 | en_US |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu |
CORE Recommender
Page view(s)
154
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
14
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.