Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/489
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇetinkaya, Seda Dural-
dc.contributor.authorAydınlık, Ayşegül-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:33:52Z-
dc.date.available2023-06-16T12:33:52Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKVPffGMw0ExXMwz-VJmBt5BZgAGxvPl28e2HI-A3YefP-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/489-
dc.description.abstractBu çalışmada farklı duygulara ait yüz ifadelerinin, görsel belirginlik düzeylerinin bir fonksiyonu olarak yalan söyleme eyleminin getirdiği bilişsel yüke dayanıklılıkları temelinde ayrışmaları incelenmiştir. Farklı duygulara ait yüz ifadelerinin görsel belirginlik düzeylerinin belirlenmesi amacıyla, Çalışma I'de katılımcılardan klasik bir duygu tanıma görevi tamamlamaları istenmiş, çalışma boyunca tepki süresi ve deri iletkenliği tepkisi ölçümleri alınmıştır. Farklı yüz ifadelerine ait duyguların yalan söyleme eyleminin getirdiği bilişsel yüke dayanıklılıklarının belirlenmesi amacıyla yürütülen Çalışma II'de yönerge-temelli yalan söyleme paradigmasının uygulandığı bir duygu tanıma görevini yerine getirmeleri istenmiştir. Yalan söyleme eyleminin uyarıcıların işlenmesine etkisini kontrol etmek amacıyla Çalışma III'te katılımcılara herhangi bir yalan söyleme yönergesi verilmemiş; ancak, katılımcılardan yalan söyleyecekleri zamana kendilerinin karar vermesi istenmiştir. Genel olarak elde edilen sonuçlar, farklı duygulara ait yüz ifadelerinin görsel belirginlik düzeyleri bakımından ayrıştıkları ve yüksek görsel belirginlik düzeyinin ifadeleri yalan söylemeye karşı daha dayanıklı hale getirdiği yönündedir. Ayrıca, farklı çalışma gruplarından elde edilen tepki süreleri ve deri iletkenliği tepkisi ölçümleri, yalan söyleme eyleminin bilişsel yönden doğru söyleme eylemine göre daha yüklü bir eylem olduğuna ve uyarıcıların genel olarak nasıl işlendikleri üzerinde bir etkiye sahip olduğuna işaret etmektedir.en_US
dc.description.abstractThe current thesis investigates if emotional facial expressions with distinct saliency levels differ in terms of their resistance to the cognitive load that lying brings into as a function of their salience. In Study I, participants were asked to complete an emotion recognition task while response time and skin conductance measurements were being recorded in order to determine saliency levels of emotional facial expressions. In Study II, an instructed-lying paradigm was applied through an emotion recognition task to assess the resistance levels of facial expressions with distinct salience to the cognitive load lying produce. In Study III, in order to control if providing instruction to lie causes an overall change in the way facial expressions are processed, participants were asked to decide when to lie. Overall results indicate that distinct emotional facial expressions differ in terms of their saliency levels and salience of a facial expression makes it more resistant to lying. Also, analyses conducted on response time and skin conductance responses of distinct study groups indicate that lying is a more cognitively demanding task than telling the truth and may alter the way stimuli processed to be identified.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectGörsel belirginliken_US
dc.subjectVisual salienceen_US
dc.subjectYalanen_US
dc.subjectLieen_US
dc.subjectYüz ifadesien_US
dc.subjectFacial expressionsen_US
dc.titleDetermining saliency levels of emotional facial expressionsby using instructed lying paradigmen_US
dc.title.alternativeYönerge temelli yalan söyleme paradigması kullanarak duygusal yüz ifadelerinde belirginliğin incelenmesien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Deneysel Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage187en_US
dc.institutionauthorAydınlık, Ayşegül-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid367931en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept02.04. Psychology-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
489.pdf1.82 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

88
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

42
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.