Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/5067
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKoçak, Ayli̇n-
dc.contributor.authorBüyük, İlayda-
dc.date.accessioned2023-12-26T07:30:48Z-
dc.date.available2023-12-26T07:30:48Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTLBFCE6V7jR7tLrNj6Sm7a3Z5YaMbjWezs8w5T1mrKln-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/5067-
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, algılanan ebeveyn kabul-reddi ve benlik farklılaşmasının beliren yetişkinlerin yaşadığı kişilerarası problemler üzerindeki rolünü araştırmaktır. Örneklem 18-29 yaş arası (Ortyaş = 22.88, S = 3.61) arasında değişen 256 üniversite öğrencisinden (128 kadın, 128 erkek) oluşmaktadır. Çalışma hipotezlerini test etmek için Ebeveyn Kabul-Red Ölçeği Kısa Formu, Benlik Ayrımlaşması Ölçeği ve Kişilerarası Problemler Envanteri Kısa Formu IIP-32 kullanılmıştır. Belirtilen ilişkileri analiz etmek için çoklu doğrusal regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma sonuçları, algılanan ebeveyn reddi ve benlik ayrımlaşmasının kişilerarası sorunları anlamlı bir şekilde yordadığını ortaya koymuştur. Bu çalışma, terapi müdahalelerinde kişilerarası problemler üzerinde çalışırken ebeveyn reddini ele almanın yanı sıra kişilerarası işlevselliği geliştirmek için benlik ayrımlaşma düzeyini artırmanın önemini vurgulamaktadır. Bulgular ilgili literatür ışığında tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractGuided by the Interpersonal Acceptance-Rejection Theory and Bowen's Family Systems Framework, the present study aimed to investigate the role of perceived parental acceptance-rejection and self-differentiation on emerging adults' interpersonal problems. The sample consisted of 256 university students (128 females, 128 males) aged between 18 and 29 (Mage = 22.88, SD = 3.61). To test the hypotheses, Parental Acceptance Rejection Short Form, Self-Differentiation Inventory and Inventory of Interpersonal Problems Short Version IIP-32 were used. Multiple linear regression analyses were conducted to analyze the stated relations. The results of the study revealed that perceived parental rejection and self-differentiation significantly predicted interpersonal problems. Present study highlights the importance of addressing parental rejection while working with interpersonal problems and aiming to enhance self-differentiation in therapy interventions to improve interpersonal functioning. Findings were discussed in light of the literature.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleExamining the role of perceived parental acceptance-rejection and self-differentiation on emerging adults' interpersonal problemsen_US
dc.title.alternativeAlgılanan ebeveyn kabul-reddi ve benlik ayrımlaşmasının beliren yetişkinlerin kişilerarası problemleri üzerindeki rollerinin incelenmesien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Klinik Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage112en_US
dc.institutionauthorBüyük, İlayda-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid815221en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
5067.pdf2.19 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

130
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

102
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.