Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/5077
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTuğrul, Tuğba-
dc.contributor.authorKara, Tuğberk-
dc.date.accessioned2023-12-26T07:30:49Z-
dc.date.available2023-12-26T07:30:49Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTMBN5CD4YAU3i5GcA7v7fYHAzduEHkbPd1fOOYAStzWS-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/5077-
dc.description.abstractMüşteriler genellikle satın aldıkları hizmetlerden memnun kalmadıkları zaman ağızdan ağza olumsuz sözler yayarlar. Müşteriler bir hizmet hatasından sonra benzer şekilde davranırlar. Bu araştırma öncelikle, bir internet hizmet hatasından sonra ilişki kalitesinin olumsuz ağızdan ağza yayma üzerindeki etkilerini incelemektedir. Ayrıca ilişki süresi, ilişki kalitesi ile olumsuz ağızdan ağza yayma arasında aracı olarak test edilmiştir. Önceki araştırmalar, gıda krizi bağlamında ilişki kalitesi ile olumsuz ağızdan ağza yayma arasında bir ilişki bulamadı, ancak mevcut çalışma, ilişki kalitesinin internet hizmeti bağlamında olumsuz ağızdan ağza yayma üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olduğunu kanıtlıyor. Ek olarak, sonuçlar ilişki süresinin bu ilişkiyi düzenlemediğini göstermiştir. Hizmet yöneticilerinin hizmet hatalarından sonra ilişki kalitesini kullanabilmeleri için çıkarımlar da tartışılmaktadır.en_US
dc.description.abstractCustomers often spread negative word of mouth when they are not satisfied with the services they purchased. Customers behave similarly after a service failure. This research firstly examines the effects of relationship quality on negative word of mouth after an internet service failure. In addition, relationship duration is tested as a moderator between relationship quality and negative word of mouth. Previous research found no association between relationship quality and negative word of mouth in the food crisis context, but the current study proves that relationship quality has a negative effect on negative word of mouth in the internet service context. In addition, the results showed that relationship duration did not moderate this association. The implications are also discussed so that service managers can utilize relationship quality after service failures.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe effects of relationship quality and relationship duration on negative wom in service failure encountersen_US
dc.title.alternativeHizmet hatası karşılaşmalarında ilişki kalitesi ve ilişki süresinin olumsuz ağızdan ağıza yayma üzerine etkilerien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage65en_US
dc.institutionauthorKara, Tuğberk-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid818945en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
5077.pdf1.25 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

56
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

46
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.