Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/5084
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Koçak, Ayli̇n | - |
dc.contributor.author | Zebi̇l, Beyza | - |
dc.date.accessioned | 2023-12-26T07:30:51Z | - |
dc.date.available | 2023-12-26T07:30:51Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTJ_6L6xkN8YgWod2WRk78CUSnctkeUIKu1tyFllqHcgD | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14365/5084 | - |
dc.description.abstract | Beliren yetişkinlik dönemindeki bireylerin bağlanma stilleri ile reddedilme duyarlılıkları arasındaki ilişki sıklıkla çalışılmış olmasına rağmen olası aracı mekanizmalar ile ilgili daha fazla çalışmaya ihtiyaç duyulmaktadır. Dolayısıyla bu çalışma, beliren yetişkinlik dönemindeki bireylerin bağlanma stilleri ile reddedilme duyarlılıkları arasındaki ilişkide duygu düzenlemenin aracı rolünü incelemeyi amaçlamaktadır. Örneklem 18-29 yaş arası 373 katılımcıdan (Ortyaş = 22.80, S = 2.55; %85,5'i kadın) oluşmuştur. Veriler çevrimiçi anket kullanılarak toplanmıştır. Beliren yetişkinlik dönemindeki bireylerin bağlanma stillerini belirlemek için Üç Boyutlu Bağlanma Stilleri Ölçeği , duygu düzenlemelerini ölçmek için Duygu Düzenlemede Zorluklar Ölçeği—Kısa Form ve son olarak aile ve sosyal ilişkilerindeki reddedilme duyarlılıklarını ölçmek için Reddedilme Duyarlılığı Anketi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre hem kaygılı-kararsız bağlanma stili hem de kaçıngan bağlanma stili ile reddedilme duyarlılığı arasındaki ilişkide duygu düzenlemenin anlamlı bir aracı rolü bulunamazken, güvenli bağlanma stili ile reddedilme duyarlılığı arasındaki ilişkide duygu düzenlemenin anlamlı bir aracı rolü bulunmuştur. Çalışmanın sonuçları ilgili literatürle ilişkilendirilerek ele alınmıştır. Gelecek araştırma önerileri ve çalışmanın sınırlılıkları vurgulanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Although the relationship between emerging adults' attachment styles and rejection sensitivity is well-known, there is still a dearth of knowledge about the possible intervening mechanisms. Therefore, the present study aims to test the intervening role of emotion regulation in the relation between attachment styles and rejection sensitivity in emerging adults. The sample consisted of 373 participants whose ages were between 18-29 years old (Mage = 22.80 years, SD = 2.55; 85.5 % females). Data was collected via an online survey method. The Three-Dimensional Attachment Styles Scale was used to identify emerging adults' attachment styles, the Difficulties in Emotion Regulation Scale—Brief Form was used to examine the emotional regulation of emerging adults, and lastly, the Rejection Sensitivity Questionnaire was used to measure emerging adults' rejection sensitivity regarding their family and social relations. Results of the mediation analysis revealed that emotion regulation played a significant intervening role in the relationship between secure attachment style and rejection sensitivity, however it did not pa lay significant intervening role in the relationship between anxious-indecisive attachment style and rejection sensitivity as well as avoidant attachment style and rejection sensitivity. The study's results are addressed in relation to the relevant literature. Future research suggestions and the study's limitations were highlighted. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | İzmir Ekonomi Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Psikoloji | en_US |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | The relation between emerging adults' attachment styles and rejection sensitivity: The intervening role of emotion regulation | en_US |
dc.title.alternative | Beliren yetişkinlik dönemindeki bireylerin bağlanma stilleri ile reddedilme duyarlılıkları arasındaki ilişki: Duygu düzenlemenin aracı rolü | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.department | İEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Klinik Psikoloji Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 122 | en_US |
dc.institutionauthor | Zebi̇l, Beyza | - |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 815207 | en_US |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu |
CORE Recommender
Page view(s)
290
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
172
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.