Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/5259
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTuğrul, Tuğba-
dc.contributor.authorKalkan, Gamze-
dc.date.accessioned2024-03-30T11:37:17Z-
dc.date.available2024-03-30T11:37:17Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=weFMBHaUra8rsS5wi2bmHMEoBCHLqXAwgQ0ptw8whG1VApmYuyTJDz4PNM0q5mBK-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/5259-
dc.description.abstractSürdürülebilir moda, moda endüstrisinin neden olduğu aşırı tüketim ve çevre kirliliği sorunlarına çözüm olarak ortaya çıkan nispeten yeni bir kavramdır. Bu araştırma, sürdürülebilir moda tüketimini nasıl teşvik edileceğine dair bir fikir sunmayı amaçlamaktadır. Özellikle, kazanç-kayıp mesaj çerçevelerinin ve bir yeşil logonun varlığının-yokluğunun tüketicilerin genel marka değerlendirmeleri ve marka satın alma niyetleri üzerindeki etkileri incelenmiştir. 2 (mesaj çerçeveleme: kazanca karşı kayıp) X 2 (yeşil logo: varlığa karşı yokluk) denekler-arası deneysel araştırma tasarımı kullanılmıştır. Sonuçlar, kazanç çerçeveli çevresel marka mesajların, kayıp çerçeveli mesajlardan daha olumlu marka tutumuna ve daha yüksek sürdürülebilir moda markası satın alma niyetine yol açtığını göstermektedir. Bulgular, yeşil logo çerçevesi kullanımının mesaj çerçeveleme ile marka satın alma niyeti arasındaki ilişkiyi düzenlediğini göstermektedir. Etkili sürdürülebilir reklam mesajları geliştirmek ve sürdürülebilir moda tüketimini teşvik etmek için yönetimsel çıkarımlar ve gelecekteki araştırmalar için öneriler tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractSustainable fashion is relatively a recent concept that has emerged as a solution to the problems of excessive consumption and environmental pollution caused by fashion industry. This research aims to provide insight into how to promote sustainable fashion consumption. Specifically, the effects of gain-loss message frames and presence-absence of a green logo on consumers' overall brand evaluations and brand purchasing intentions were examined. 2 (message framing: gain vs. loss) X 2 (green logo: presence vs absence) between-subject experimental design was employed. The results demonstrate that gain-framed environmental brand messages lead to more favorable brand attitude and higher sustainable fashion brand purchase intention than loss-framed messages. The findings show that the use of green logo framing moderates the relationship between message framing and brand purchase intention. Managerial implications and recommendations for future research are discussed for developing effective sustainable advertising messages and promoting sustainable fashion consumption.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectSürdürülebilir moda tüketimien_US
dc.subjectmesaj çerçevelemesien_US
dc.subjectyeşil logoen_US
dc.subjectmarka tutumuen_US
dc.subjectmarka satın alma niyetien_US
dc.subjectSustainable fashion consumptionen_US
dc.subjectmessage framingen_US
dc.subjectgreen logoen_US
dc.subjectbrand attitudeen_US
dc.subjectbrand purchase intentionen_US
dc.titleThe effects of message framing and green logo usage on purchasing intention in sustainable fashion consumptionen_US
dc.title.alternativeSürdürülebilir moda tüketiminde mesaj çerçevelemenin ve yeşil logo kullanımının satın alma niyetine etkilerien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage78en_US
dc.institutionauthorKalkan, Gamze-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid849128en_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1en-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
5259-849128.pdf1.74 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

404
checked on Nov 11, 2024

Download(s)

278
checked on Nov 11, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.