Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/5316
Title: | The distance effect on magnitude processing of fractions: The effect of non-symbolic priming | Other Titles: | Kesirlerin büyüklüklerinin işlemlenmesinde uzaklık etkisi: Sembolik olmayan hazırlamanın etkisi | Authors: | Bektürk, Ebru | Advisors: | Erdeni̇z, Burak | Keywords: | Psikoloji Psychology Büyüklük karşılaştırma Kesirler Sembolik olmayan hazırlama Uzaklık etkisi Sayısal biliş Magnitude comparison Fractions Non-symbolic priming Distance effect Numerical cognition |
Publisher: | İzmir Ekonomi Üniversitesi | Abstract: | Sayısal işlemede yaygın olarak çalışılan bir etki olan uzaklık etkisi, sayısal olarak birbirinden uzak olan sayıların daha hızlı tepkiler ürettiğini, yakın olan sayıların ise daha uzun tepki süreleri ile ilişkili olduğunu öne sürmektedir. Bu çalışmanın amacı, sembolik olmayan uyaranlar olarak sunulan pasta grafiklerinin, uzaklık etkisi çerçevesinde sembolik kesirler üzerinde çapraz notasyonel hazırlama etkisi yaratıp yaratmadığını test etmektir. Bu amaçla, sembolik kesirlerin hazırlama etkisi olmadan sunulduğu kontrol koşulundan elde edilen tepki süreleri, pasta grafiği ile hazırlandıktan sonraki tepki süreleri ile karşılaştırılmıştır. Bu etki doğrultusunda, sayısal olarak uzak kesirlere yakın kesirlerden daha hızlı tepki verilmesi beklenmiştir. Sonuçlar, katılımcıların büyüklük karşılaştırma görevi sırasında kontrol koşuluna kıyasla hazırlama etkisi ile sunulan sembolik kesirlere daha hızlı tepki verdiğini gösterdi. Buna ek olarak, sayısal büyüklük açısından birbirinden uzak olan kesirlerin daha hızlı tepki süreleri ürettiğini, sunulan kesir çiftlerinin pay ve paydaları arasındaki fark birbirine eşit olduğunda ise tepki sürelerinin uzadığını göstermiştir. Bu sonuçlar, ortak bileşeni olmayan kesirlerin hem bileşensel hem de bütünsel işleme ile işlenebileceğini gösterebilir. Sonuç olarak, bu çalışmada bulunan anlamlı hazırlama etkisi, sembolik olmayan görselleştirmenin kesirlerin daha iyi anlaşılması için önemli bir kolaylaştırıcı olabileceğini gösterebilir. The distance effect, which is a widely studied effect in numerical processing, suggests that numbers that are numerically farther apart produce faster responses, while closer numbers are associated with longer reaction times. The aim of the present study is to test whether pie charts presented as non-symbolic stimuli can produce a cross-notational priming effect on symbolic fractions within the framework of the distance effect. For this purpose, reaction times obtained in the control condition, in which the symbolic fractions were presented with no prime, were compared with reaction times after priming with the pie chart. In line with this effect, we expected that numerically far fractions were responded faster than close fractions. The results showed that participants responded faster to the primed symbolic fractions compared to the control condition during the magnitude comparison task. In addition, the results showed that fractions that were far from each other in terms of whole magnitude produced faster reaction times, while when the difference between the numerators and denominators of the presented fraction pairs was equal to each other, the reaction times were prolonged. These results indicated that fractions without a common component may be processed with both componential and holistic processing. As a result, the significant priming effect found in this study may indicate that non-symbolic visualization can be an important facilitator for better understanding of fractions. |
URI: | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=cr4SkWLaRMhkDRBjqthpsdaZ1co6TlvxiB8EulMWkIgPhAIv-Qv90R5xEp4rAsZI https://hdl.handle.net/20.500.14365/5316 |
Appears in Collections: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu |
Show full item record
CORE Recommender
Page view(s)
124
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
64
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.