Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/5320
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGöçer, Aysu-
dc.contributor.authorBaşkale, Rabi̇a Özlem-
dc.date.accessioned2024-05-04T14:22:14Z-
dc.date.available2024-05-04T14:22:14Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=cr4SkWLaRMhkDRBjqthpsWDvqyumq7EzUMeXtPNT457GsUeQ40Az-zfwuC4RBnCL-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/5320-
dc.description.abstractSon yıllarda dünya çapında birçok doğal afet ve iklim değişikliği pek çok insanı etkilemiş ve bu durumla birlikte sürdürülebilirlik fikri daha da önem kazanmıştır. Böylelikle insanların doğal ve insan kaynaklı her türlü afet karşısında yardıma ihtiyaç duymaları konusunda Sivil Toplum Kuruluşları (STK'lar) giderek daha fazla önem kazanmaktadır. Ayrıca bu STK'ların iklim değişikliği ve sürdürülebilirlik konularını açıklamak üzere daha fazla insana ulaşabilmesi için finansmana ve tanıtıma ihtiyacı var. Dolayısıyla web 2.0 teknolojisinin yükselişiyle birlikte bu STK'lar sosyal medyayı daha fazla kitleye ulaşmak ve daha fazla kişiye ulaşmak için yoğun bir şekilde kullanıyor. Bu tezin temel amacı STK'ların sosyal medya içeriklerini özetlemek ve farklı ülke bağlamlarında sosyal medya paylaşımlarının farklılıklarını ve sürdürülebilirlik odağını araştırmaktır. Araştırma kapsamında Greenpeace ve ona ait X (eski adıyla Twitter) platformları, farklı ekonomik gelişmişlik düzeylerine sahip çeşitli ülkelerde faaliyet göstermesi nedeniyle üç farklı ülke bağlamında incelenmiş olup, X, en çok kullanılan dördüncü sosyal medya platformu olması nedeniyle ana veri kaynağı olarak seçilmiştir. Greenpeace'in Kanada, Türkiye ve Somali'deki X hesaplarından sağlanan ikincil verilere altı aylık sürede içerik analizi uygulanmıştır. Çalışmanın teorik arka planını oluşturmak için Sosyal Sermaye Teorisinden yararlanılmıştır. Ayrıca Greenpeace Kanada'nın X'i daha sık kullandığı, ardından Greenpeace Türkiye'nin ve son olarak da Greenpeace Somali'nin kullandığı tespit edilmiştir. Ayrıca Greenpeace'in uluslararası alanda takip edilen, yani farklı Greenpeacelerin birbirinden farklı faaliyet göstermediği bir yapı olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn the recent years many natural disasters and climate change affected numerous people all around the world and with that idea of sustainability became more important. Thus Non-governmental organizations (NGOs) become more and more significant for people to need aid under any natural and human made disaster. Furthermore, these NGOs need funding and promotion for reaching more people to explain climate change and sustainability issues. Thus, with rise of technology web 2.0 these NGOs use social media heavily for reaching larger audience. The main aim of this thesis is to outline the social media content of NGOs and investigate the differences and sustainability focus of their social media sharing in different country settings. Within the research scope, Greenpeace and it's X (formerly Twitter) platforms are examined in three different country contexts as it operates in various countries with different economic development levels X has been chosen as main data source. Content analysis is applied to the secondary data provided from the X accounts of Greenpeace in Canada, Türkiye, and Somalia in six months period. Social Capital Theory is utilized to frame the theoretical background of the study. Furthermore, it is found that Greenpeace Canada uses X more frequently followed by Greenpeace Türkiye and finally Greenpeace Somalia. Also, it is found that Greenpeace a structure that follow by internationally which means different Greenpeace did not exercise unaided. KeyWords: Non-Governmental Organizations, Social Media, Greenpeace, Content Analysis, Environmental Non-Governmental Organizations, Sustainabilityen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectSivil Toplum Kuruluşlarıen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectGreenpeaceen_US
dc.subjectİçerik Analizien_US
dc.subjectÇevreci Sivil Toplum Kuruluşlarıen_US
dc.subjectSürdürülebilirliken_US
dc.titleSocial media use of non-governmental organizations: The case of Greenpeaceen_US
dc.title.alternativeSivil toplum kuruluşların sosyal medya kullanımı: Greenpeace örneğien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Lojistik Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage136en_US
dc.institutionauthorBaşkale, Rabi̇a Özlem-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid854615en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
5320.pdf2.23 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

182
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

38
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.