Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/5424
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Bışakçı, A. Banu | - |
dc.contributor.author | Aktaş Kuyucu, Melike | - |
dc.date.accessioned | 2024-07-21T18:43:44Z | - |
dc.date.available | 2024-07-21T18:43:44Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.issn | 2630-6220 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17829/turcom.1360804 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1232433 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14365/5424 | - |
dc.description.abstract | Halkla ilişkiler alanında kurumsal amaç ve önceliklerin toplumsal odaklılıkla dengelenmesi gerekliliği görüşü, profesyonel uygulamalarda ve akademik yaklaşımlarda giderek daha fazla yer bulmakta, alanın geleceğinin bu çerçevede nasıl yapılandırılması gerektiği tartışılmaktadır. Halkla ilişkiler yaklaşım ve uygulamalarının toplumsal bağlamdaki etkileri, sonuçları, ürettiği faydalar ve değerler, geleceği şekillendirecek yapı taşları olarak önem taşımaktadır. Halkla ilişkiler eğitiminin geleceğini toplumsal odaklı bir yaklaşımla sorgulamayı amaçlayan bu çalışma, “Halkla İlişkiler/İletişimin Geleceği ve Sosyal Etki” başlıklı uluslararası projenin üç odak noktasından biri olan eğitim ile ilgili çıktılarını Türkiye özelinde ele almaktadır. Delphi yöntemi ile dört etapta verilerin toplandığı bu çalışmada sosyal etki, fayda ve değer ekseninde bir halkla ilişkiler eğitiminin gereklilikleri, önemi ve nasıl yapılandırılabileceği konusunda uzman yaklaşımlarının ortaya konulması; akademisyen ve uygulayıcıların ortaklaştığı görüşlerin alanın eğitim konusundaki geleceği için içgörü sağlayabilmesi amacıyla paylaşılması hedeflenmiştir. Gelecekte kurumsal olanların yanı sıra toplumsal işlevlere, rollere ve sorumluluklara sahip halkla ilişkiler uygulamalarının yaygınlaştırılabilmesi için ideal halkla ilişkiler eğitiminin gerektirdiği yapı, bağlam ve içerik sorgulanırken, katılımcıların halkla ilişkiler eğitim ve öğreniminin bugününe dair değerlendirmelerine de başvurulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Geleceğin Halkla İlişkiler Profesyonellerini Eğitmek: Toplumsal Odaklı bir Yaklaşım | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.doi | 10.17829/turcom.1360804 | - |
dc.department | İzmir Ekonomi Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.issue | Cumhuriyetin 100. Yılında Geleceğin İletişimi Özel Sayısı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 26 | en_US |
dc.institutionauthor | Bışakçı, A. Banu | - |
dc.institutionauthor | Aktaş Kuyucu, Melike | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1232433 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Page view(s)
138
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
14
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.