Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/547
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTürkel, Selin-
dc.contributor.authorAbasova, Farzana-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:38:35Z-
dc.date.available2023-06-16T12:38:35Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=T1mWGp9MngYYkCSgiJvtVkI8e6WtV9ro2ZEXn-0NhDSdBA1bkIIdPvGeDRfpdtQ--
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/547-
dc.description.abstractBirçok destinasyon, markalaşmanın küreselleşmiş dünyada başarılı olmak için önemli olduğunu kabul etmiştir. Marka, rekabet avantajlarının bir göstergesi olarak daha büyük bir değer olduğu için şehrin markalaşması, rekabet gücünü artırma süreçlerinden ayrılamaz. Ayrıca, şehir markası, rekabet gücünün bir faktörü olan sosyal istikrarı sağlamanın önemli bir unsurudur. Bununla birlikte, şehir markalaşması karmaşık bir süreçtir, çünkü şehirler geniş kapsamlı hedeflere hizmet etmekte ve aynı anda çeşitli tüketici gruplarını hedeflemektedir. Bu nedenle, şehirlere uygulanan markalaşmanın başarısını gözlemlemek kadar etkisini ölçmek de zordur. Bu çalışmanın temel amacı, Azerbaycanlı turistler arasında çeşitli destinasyonlar ve özellikle İstanbul'un bir destinasyon markası olarak tutumlarını etkileyen şehir niteliklerini belirlemektir. Ayrıca, farklı şehirler ve İstanbul'un şehir markası kişilik özelliklerinin ortak anlamını belirlenmesi ve farklılıkların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Semantik ağ analizi uygulanan çalışmada, şehir niteliklerinin ağ haritası oluşturaularak destinasyon markalaşması alanyazınına katkıda bulunulması amaçlanmıştır.en_US
dc.description.abstractMany destinations have already acknowledged the importance of branding to succeed in a globalized world. Branding of the city is inseparable from the processes of increasing its competitiveness, as the brand is a demonstration of competitive advantages and, consequently, greater value. In addition, the brand of the city is an important element of ensuring social stability, a factor of its competitiveness. Nonetheless, city branding is a complex process, since cities are serving wide-ranging goals and simultaneously targeting diverse consumer groups. Thus, it is more difficult to monitor the success of the branding applied to cities and to measure its effectiveness over the time. The main aim of the study is to identify city attributes affecting destination brand attitudes associated with various destinations and especially with Istanbul among Azerbaijani tourists. Furthermore, it highlights the shared meaning of city brand personality traits of different cities and of Istanbul with the aim of identifying their differences. The study applies semantic network analysis and intends to contribute to the destination branding literature.Birçok destinasyon, markalaşmanın küreselleşmiş dünyada başarılı olmak için önemli olduğunu kabul etmiştir. Marka, rekabet avantajlarının bir göstergesi olarak daha büyük bir değer olduğu için şehrin markalaşması, rekabet gücünü artırma süreçlerinden ayrılamaz. Ayrıca, şehir markası, rekabet gücünün bir faktörü olan sosyal istikrarı sağlamanın önemli bir unsurudur. Bununla birlikte, şehir markalaşması karmaşık bir süreçtir, çünkü şehirler geniş kapsamlı hedeflere hizmet etmekte ve aynı anda çeşitli tüketici gruplarını hedeflemektedir. Bu nedenle, şehirlere uygulanan markalaşmanın başarısını gözlemlemek kadar etkisini ölçmek de zordur. Bu çalışmanın temel amacı, Azerbaycanlı turistler arasında çeşitli destinasyonlar ve özellikle İstanbul'un bir destinasyon markası olarak tutumlarını etkileyen şehir niteliklerini belirlemektir. Ayrıca, farklı şehirler ve İstanbul'un şehir markası kişilik özelliklerinin ortak anlamını belirlenmesi ve farklılıkların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Semantik ağ analizi uygulanan çalışmada, şehir niteliklerinin ağ haritası oluşturaularak destinasyon markalaşması alanyazınına katkıda bulunulması amaçlanmıştır. Anahtar Kelimeler: şehir markalanması, hedef pazarlama, şehir görüntüsü, kişilik özellikleri, şehir özniteliklerien_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectşehir markalanmasıen_US
dc.subjecthedef pazarlamaen_US
dc.subjectşehir görüntüsüen_US
dc.subjectkişilik özelliklerien_US
dc.subjectşehir özniteliklerien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectAnlamsal ağlaren_US
dc.subjectSemantic networksen_US
dc.subjectDestinasyonen_US
dc.subjectDestinationen_US
dc.subjectKişilik özelliklerien_US
dc.subjectPersonality traitsen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectMarka değerien_US
dc.subjectBrand valueen_US
dc.subjectMarka yaratmaen_US
dc.subjectBrand creatingen_US
dc.subjectİstanbulen_US
dc.subjectIstanbulen_US
dc.subjectŞehir markası yaratmaen_US
dc.subjectCreating city branden_US
dc.titleUncovering city attributes and brand personality traits of İstanbul: A semantic network analysisen_US
dc.title.alternativeİstanbul'a atfedilen şehir niteliklerini ve İstanbul'un marka özelliklerini ortaya çıkarmak: Bir anlamsal ağ analizien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage177en_US
dc.institutionauthorAbasova, Farzana-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid549229en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
547.pdf2.32 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

84
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

30
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.