Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/5488
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTosun Altınöz, Şengül-
dc.contributor.authorEngin, Esin-
dc.date.accessioned2024-08-25T15:14:09Z-
dc.date.available2024-08-25T15:14:09Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2146-9490-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5455/JCBPR.165394-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1257469-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/5488-
dc.description.abstractGünümüzde toplumsal yaşamın tüm katmanlarında cinsiyetçilik ve ayrımcılık konularını ele alan araştırmalar yapılmaya devam edilmektedir. Literatürde ruh sağlığı uzmanları ile yapılan çalışmalarda ruh sağlığı uzmanlarının bu konuda yeterli bilgiye sahip olmadıkları anlaşılmaktadır. Psikoloji lisans öğrencilerini cinsiyetçilik konusunda bilgilendirmeyi amaçlayan bu çalışma, öğrencilerin bir dönem boyunca aldıkları cinsiyetçiliği azaltmaya yönelik özel olarak hazırlanmış dersin etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Katılımcılar psikoloji lisans öğrencilerinden seçilmiştir ve kesitsel bir çalışmadır. Katılımcılara sosyodemografik bir form ve Çelişik Duygulu Cinsiyetçilik Ölçeği (ASI) uygulanmıştır. Araştırmaya 35 öğrenci katılmış, araştırma ön-test ve son-test ile yürütülmüştür. Tüm katılımcıların eğitim öncesi ve eğitim sonrası düşmanca ve yardımsever cinsiyetçilik puanları arasında belirli bir miktar fark gözlemlenmiştir. (p<0,001). Ayrıca, öğrencilerin derse katılımı ile düşmanca cinsiyetçilik puanları arasında bir ilişki bulunmazken, derse düzenli olarak katılan öğrencilerin örtük cinsiyetçilik puanlarında düşüş görülmüştür (p<0,05). Araştırma sonuçlarına göre, toplumsal cinsiyet eşitliği dersinin psikoloji lisans öğrencilerinin cinsiyetçi tutumlarını olumlu yönde değiştirdiği görülmüştür. Ayrıca cinsiyetçilik ve ayrımcılık üzerine yapılan benzer çalışmalar bu konuda pek çok bilimsel veri sağlamıştır. Kamu kurumları, Türkiye’de bu konudaki müdahalelerini ilerletmek için bu bilimsel verileri kullanarak daha geniş kitlelere ulaşmayı hedeflemelidir.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofBilişsel Davranışçı Psikoterapi ve Araştırmalar Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleToplumsal Cinsiyet Psikolojisi Derslerinin Cinsiyetçilik Üzerindeki Etkisi: Prospektif Bir Çalışmaen_US
dc.title.alternativeThe Effect of Gender Psychology Courses on Sexism: A Prospective Studyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.5455/JCBPR.165394-
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage287en_US
dc.identifier.endpage294en_US
dc.institutionauthor-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1257469en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.