Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/550
Title: The use of thanking expression in non-profit communication: an experimental study on The Turkish red crescent organization
Other Titles: Kâr amacı gütmeyen kuruluşlarda teşekkür ifadesinin kullanımı: Kızılay organizasyonu üzerine bir deneysel çalışma
Authors: Torluk, Ceyda
Advisors: Türkel, Selin
Keywords: Halkla İlişkiler
Public Relations
Kamu Yönetimi
Public Administration
Bağış yapma
Donating
Bağışçılar
Donators
Kar amacı gütmeyen kuruluşlar
Non-profit organizations
Kızılay
Kızılay
Teşekkür etme
Thanks
İzmir
Izmir
Publisher: İzmir Ekonomi Üniversitesi
Abstract: Bağışçıların onurlandırılma şekli, birçok kuruluşun odaklanması gereken bir konudur. Bir bağışın takdirinde minnettar, samimi ve her şeyden önemlisi sahici olmak için bir yol bulmak önemlidir. Teşekkür etmek bağışçılarla etkileşime geçmenin etkili yollarından biridir. Bu deneysel çalışmada, içsel bağış yapma davranışının, kar amacı gütmeyen kuruluşların teşekkür ifadelerinin kullanımına bağlı olarak bireylerin bağış yapma niyetini etkilediği umulmaktadır. Bu çalışma kapsamında teşekkür mesajı ve teşekkür edilmeyen mesajın; mesaja yönelik dikkat, mesaja karşı tutum, markaya karşı tutum, bağış niyeti, ağızdan ağıza iletişim ve elektronik ağızdan ağıza iletişim niyeti üzerindeki etkilerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda yapılan araştırma, deneysel bir çalışmayı içermektedir. Çalışmaya katılan toplam katılımcı sayısı, İzmir ilinde ikamet eden en az bir kez para bağışında bulunan 399 katılımcı olarak belirlenmiştir
The way in which the donors are honored is a significant matter that many organizations should focus on. It is important to find a way to be grateful, sincere, and most importantly genuine in appreciation of a donation. Thanking is one of the effective ways to interact with donors. It is expected in this experimental study, intrinsic donation behaviour has an influence on donation intention of individuals depending on the use of thanking expressions by non-profit organizations. Within the scope of this study, it is aimed to compare the effects of thank you e-mail message versus no thank you e-mail message on attention toward the message, attitude toward the message, attitude toward brand, donation intention and WOM-eWOM intention. The research, which is carried out in this direction, includes an experimental study. Total participant number of this study is determined as 399 participants who have made at least 1 monetary donation residing in the province of Izmir.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmaTV9Y6k1mvI29QdiM9SISXmz-wcltXodhU2CZoER8LQ
https://hdl.handle.net/20.500.14365/550
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File SizeFormat 
550.pdf4.49 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

104
checked on Nov 25, 2024

Download(s)

38
checked on Nov 25, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.