Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/5511
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorWılsıng, Markus-
dc.contributor.authorOlcay, Alara-
dc.date.accessioned2024-09-08T12:48:35Z-
dc.date.available2024-09-08T12:48:35Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=KMB79M3N7zK1UR2WYeRgQsMQXFAkzz_g4r-JaFKPnqrqGWujp2AWuiSCQEpeg7xB-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/5511-
dc.description.abstractİnsan sesi ve konuşma teknolojilerinin Metaverse'e dahil edilmesi, sanal etkileşimleri dönüştürme potansiyeline sahiptir. Gerçek ve dijital dünya arasındaki çizgi bulanıklaştıkça ses, bu sürükleyici ortamda tanımlama ve iletişimin temel bir bileşeni haline geliyor. Sesli komutlar ve tartışmalar, bir varlık ve temsil duygusu sağlayarak sosyalleşmeyi, işbirliği yapmayı ve sanal ortamlarda gezinmeyi kolaylaştırır. Bu çalışma, Metaverse'de konuşma teknolojilerinin kullanılmasında arayüz ve kullanıcı deneyimi tasarımının önemini araştırmaktadır. Çalışma, VR bağlamlarındaki dil engellerine odaklanarak, iletişimi geliştirirken dil engellerinin hem olumlu hem de olumsuz sonuçlarını hafifletecek bir etkileşim tasarımı yaklaşımı öneriyor.en_US
dc.description.abstractThe incorporation of human voice and speech technologies into the Metaverse has the potential to transform virtual interactions. As the line between the actual and digital worlds blurs, voice becomes an essential component of identification and communication in this immersive setting. Voice commands and discussions provide a sense of presence and agency, making it easier to socialize, collaborate, and navigate virtual environments. This study investigates the importance of interface and user experience design in utilizing speech technologies in the Metaverse. By concentrating on language obstacles in VR contexts, the study hopes to suggest an interaction design approach that will improve communication while mitigating both positive and negative consequences of language barriers.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüzel Sanatlaren_US
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleExploring interaction design and voice integration. An interaction design proposal for playful voice experiences in a VR environmenten_US
dc.title.alternativeEtkileşim tasarımı ve ses entegrasyonunun keşfedilmesi. VR ortamında eğlenceli ses deneyimleri için bir etkileşim tasarımı önerisien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage191en_US
dc.institutionauthorOlcay, Alara-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid866510en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
5511-tez.pdf4.73 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

130
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

58
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.