Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/5512
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzdamar Ertekin, Zeynep-
dc.contributor.authorİşcen, Semiha Melis-
dc.date.accessioned2024-09-08T12:48:36Z-
dc.date.available2024-09-08T12:48:36Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1pwTzRXnomYf6jwqVORfUYHt42VNSxfPEZk6EqVwVq6xPMJvPEIceL1MzeeL1zpj-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/5512-
dc.description.abstractTüketicilerin sağlık ve zindelik konularına ilgisi ve bu alanlardaki davranışları benimseme isteği günümüz pazarlama dünyasında giderek artan bir öneme sahiptir. Ayrıca, sağlık ve zindelik konusunda içerik paylaşan sosyal medya etkileyicileri ve sosyal medyanın bu alanda tüketicilerin davranışları üzerinde etkisi de son derece önemlidir. Tüketicilerin mevcut sağlık ve zindelik davranışlarına yönelik motivasyonlarını ve engellerini keşfetmek, aynı zamanda tüketicilerin sağlık ve zindelik davranışlarının sosyal medya ve sosyal medya etkileyicileri tarafından nasıl şekillendiğini incelemek amacıyla, 2022 sonbaharında İzmir'de 16 tüketici ile yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler gerçekleştirmiştir. Bulgular, tüketicilerin sağlık ve zindelik davranışlarına yönelik motivasyon ve engellerin iki kapsayıcı tema altında toplandığını ortaya koymaktadır: sosyal faktörler ve kişisel faktörler. Sosyal medyanın ve sosyal medya etkileyicilerinin tüketicilerin sağlık ve zindelik davranışları üzerindeki olumlu etkisine ilişkin temalar bilgilendiricilik, teşvik, satın alınabilirlik ve pratikliği kapsarken, sosyal medyanın ve sosyal medya etkileyicilerinin tüketicilerin sağlık ve zindelik davranışları üzerindeki olumsuz etkisine ilişkin temalar fiziksel yaralanma ve takıntıyı kapsamaktadır.en_US
dc.description.abstractConsumers' interest in and willingness to adopt health and wellness behavior has been gaining importance in today's marketing world. In this regard, social media and social media influencers who share content about health and wellness have a considerable effect on consumers' behaviors. To explore consumers' existing motivations and barriers towards health and wellness behavior, alongside how consumers' health and wellness behaviors are shaped by social media and social media influencers, semi-structured in-depth interviews with 16 consumers in Izmir in the fall of 2022 were conducted. Findings reveal that motivations and barriers for consumers' health and wellness behavior group under two themes: social factors and personal factors. The themes related to the positive impact of social media and social media influencers on consumers' health and wellness behaviors encompass informativeness, encouragement, affordability, and practicality. The themes related to the negative impact of social media and social media influencers on consumers' health and wellness behaviors encompass physical injury and obsession.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleConsumers' attitudes towards health and wellness: Exploring motivations, barriers, and the impact of social media influencersen_US
dc.title.alternativeTüketicilerin sağlık ve zindeliğe yönelik tutumları: Motivasyonların, engellerin ve sosyal medya etkileyicilerinin etkisinin incelenmesien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage123en_US
dc.institutionauthorİşcen, Semiha Melis-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid870534en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
5512-tez.pdf1.4 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

28
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.