Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/5515
Title: Do personality traits affect sustainable investment decision? The mediator role of green consumption
Other Titles: Kişilik özellikleri sürdürülebilir yatırım kararını etkiler mi? Yeşil tüketimin aracı rolü
Authors: Tokgöz, Elif
Advisors: Eryar, Sıtkı Değer
Keywords: Maliye
Finance
Publisher: İzmir Ekonomi Üniversitesi
Abstract: Küresel ısınma hızla büyüyen küresel bir sorundur ve çözüm hükümetler, düzenleyici kurumlar, finansal aracılar, tüketiciler ve yatırımcılar dahil tüm tarafların katılımını gerektirir. Küresel ısınmayla mücadele etmek için, insanın karar verme süreçlerinden etkilenen günlük sürdürülebilir kararların kısıtlarını ve belirleyicilerini anlamak çok önemlidir. İnsan kararlarının altında yatan nedenleri açıklayan en kapsamlı kavramlardan biri kişilik özellikleridir. Bu çalışma, Büyük 5 Kişilik Özelliğinin günlük sürdürülebilir tüketim ve yatırım kararlarını nasıl etkilediğine odaklanmaktadır. Kişilik özelliklerinin yeşil tüketim yoluyla sürdürülebilir yatırım kararlarını aracı olarak etkilediğini iddia ediyor. Örneklem Türkiye'nin İzmir ilindeki öğrencilerden oluşan 417 kişilik bir gruptur. Kişilik özelliklerinin sürdürülebilir yatırım bağlılığı üzerindeki dolaylı etkisini incelemek için SPSS'de Hayes' Süreç Makrosu kullanılarak basit bir aracılık analizi yapıldı ve yeşil tüketim tutumu aracı değişken olarak görev yaptı. Mevcut literatür tüketim tercihleri ve kişilik özelliklerinin sürdürülebilir yatırım kararları üzerindeki etkilerini araştırırken, bu vii çalışma yeşil tüketimin aracılık rolünü araştırarak kritik bir boşluğa değinmektedir. Kişilik özelliklerini belirleyici olarak ele alan çalışma, bu özelliklerin yeşil tüketim tutumunun aracılık ettiği sürdürülebilir yatırım kararları üzerindeki hem doğrudan hem de dolaylı etkilerini açıklamaktadır. Özellikle bulgular, yeşil tüketim tutumlarını şekillendirmede uyumluluğun önemini vurguluyor ve bu da sürdürülebilir yatırım bağlılığını etkiliyor. Bu incelikli anlayış, özellikle yeşil tüketim yoluyla kişilik özelliklerinin ve sürdürülebilirlik taahhüdünün kritik rolünü vurgulayarak düzenleyici otoritelere, portföy yöneticilerine ve bireysel yatırımcılara değerli bilgiler sağlar.
Global warming is a rapidly growing global issue, and it requires the involvement of all parties, including governments, regulatory agencies, financial intermediaries, consumers and investors, to be part of the solution. To combat global warming, it is crucial to understand the constraints and determinants of everyday sustainable decisions, which are influenced by human decision-making processes. One of the most comprehensive concepts explaining the underlying reasons for human decisions is personality traits. This study focuses on how the Big 5 Personality Traits affect every day sustainable consumption and investment decisions. It claims that personality traits influence sustainable investment decisions through green consumption as a mediator. The sample is a group of 417 students in Izmir, Türkiye. A simple mediation analysis using Hayes' Process Macro in SPSS was conducted to examine the indirect effect of personality traits on sustainable investment commitment, with green consumption attitude serving as the mediator variable. While the existing literature explores the effects of consumption choices and personality traits on sustainable investment v decisions, this study addresses a critical gap by investigating the mediating role of green consumption. By considering personality traits as predictors, the study elucidates both the direct and indirect effects of these traits on sustainable investment decisions, mediated through green consumption attitude. Specifically, the findings highlight the significance of agreeableness in shaping green consumption attitudes, which in turn affects sustainable investment commitment. This nuanced understanding provides valuable insights for regulatory authorities, portfolio managers and individual investors by emphasizing the critical role of personality traits and sustainability commitment, particularly through green consumption.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1pwTzRXnomYf6jwqVORfUZggcoWqIg9PoU32vSbH7A-RxJSiT5IDQkBYSClTiOuO
https://hdl.handle.net/20.500.14365/5515
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File SizeFormat 
5515-tez.pdf1.59 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

100
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

76
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.