Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/564
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBaltacıoğlu, Tunçdan-
dc.contributor.authorYumurtacı Hüseyinoğlu, Işık Özge-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:38:37Z-
dc.date.available2023-06-16T12:38:37Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zD1B0cW7zVr3VcnZjitVXgsQX0wD7d1VnjWgBL_0sjzNooTnh8H8PxeUn8nwOwt0-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/564-
dc.description.abstractPerformans değerlendirmesi faaliyet gösterilen sektörden bağımsız olarak, her firma için önem arz etmektedir. Özellikle, perakende sektöründe rekabet etmek oldukça zorludur. Küresel perakendecilerin belirgin bir şekilde rekabetin zorlu olmasında payları vardır. Öyle ki, küreselleşmenin etkisiyle küresel perakendecilerin gücü ve pazar payları değişmiştir. Bu nedenle, uygun performans ölçüm yöntemleri kullanmak, kaynak ve çıktıları performans sonuçlarına göre yönetmek perakendeciler için oldukça önemlidir. Bu çalışmada, gıda perakendeciliğinde faaliyet gösteren küresel bir perakendecinin, perakende mağaza performans ölçümü detaylı bir şekilde incelenmiştir. Çalışmanın analiz kısmında, 33 perakende mağazasının performans ölçümü Mart 2009 ? Mart 2010 aralığındaki 52 haftalık süre için yapılmıştır. Bu çalışmada, ilgili perakende mağazalarının performans ölçümünü yapabilmek, performans ölçümünde kullanılan girdi ve çıktılar arasındaki etkileşimi ortaya koyabilmek, seçilen bağımlı değişkenlerdeki varyans değişimlerini açıklayabilmek ve perakende mağaza performansının değerlendirilmesinde kaynak taban teorisi kullanımıyla tedarik zinciri perspektifini oluşturacak teorik altyapıyı sağlayabilmek için Veri Zarflama Analizi ve istatistiksel analizlerden yararlanılmıştır. Tez kapsamında, perakende mağaza ölçümünde kullanılabilecek yeni bir model geliştirilmiştir.Çalışma dahilinde kullanılan veriler gerçek firma verisidir. Sonuç olarak, bulunan analiz sonuçları teorik çerçeveyle uygunluk göstermekte ve yönetimsel çıkarımlar sağlanmaktadır. Bu çalışma, perakende mağazası performans değerlendirmesinde tedarik zinciri perspektifi yaklaşımı kullanmasıyla teoriye ve pratiğe katkı sağlamıştır.en_US
dc.description.abstractRegardless of the industry, performance assessment is vital for firms. Especially, in the retailing industry, the competition is fierce than ever. The role of global retailers is evident in this. With the impact of globalization, the power and market share of global retailers have altered accordingly. Hence, using proper performance measurement methods and managing the resources and outputs in accordance with performance results, are vital for companies. This study provides comprehensive analysis of performance measurement of retail stores that belongs to a global retail chain operating in food retailing. The research analysed 33 retail stores through weekly collected data from March 2009 ? March 2010. Data Envelopment Analysis and statistical analyses were conducted to measure the performance of retail stores, to explain the interaction between inputs and outputs, to explain the variance change in selected dependent variables and to provide theoretical background for supply chain perspective through the usage of Resource Based Theory. This thesis develops a new retail store performance measurement model that is empirically supported. Additionally, it provides theoretical background for supply chain perspective in retail store performance measurement.To verify the validity of the proposed conceptual model, this study utilizes real company data. Consequently, the results are consistent with the theoretical background while providing deeper managerial implications. The study contributes to theory and practice through the usage supply chain perspective in retail store performance assessment.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectPerakende satış işletmelerien_US
dc.subjectRetail enterprisesen_US
dc.subjectPerakende sektörüen_US
dc.subjectRetail sectoren_US
dc.subjectPerakendecileren_US
dc.subjectRetailersen_US
dc.subjectPerakendeciliken_US
dc.subjectRetailingen_US
dc.subjectPerformansen_US
dc.subjectPerformanceen_US
dc.subjectPerformans değerlendirmeen_US
dc.subjectPerformance evaluationen_US
dc.subjectTedarik zincirien_US
dc.subjectSupply chainen_US
dc.titleRetail store performance measurement through supply chain perspectiveen_US
dc.title.alternativeTedarik zinciri perspektifiyle perakende mağaza performansının değerlendirilmesien_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage271en_US
dc.institutionauthorYumurtacı, Işık Özge-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid286664en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept03.05. Logistics Management-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
564.pdf4.2 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

98
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

40
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.