Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/569
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBaltacıoğlu, Tunçdan-
dc.contributor.authorBal, Yasin-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:38:37Z-
dc.date.available2023-06-16T12:38:37Z-
dc.date.issued2005-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=-L8ilcwn9ZRRc_YMKxXW1h24oFID23FFcyHBo2pJC1Obv8hTGelOHU7CCVK4CI5P-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/569-
dc.description.abstractBu çalışma, yeni bir pazarlama felsefesi olan ?Müşteri lişkileriYönetimi'nin (M Y) otellerdeki uygulamaları ve müşteriler üzerindeki etkileriniincelemektedir.Pazarlık gücünün üreticilerden müşterilere el değiştirdiği günümüzpazarlama anlayışı yepyeni bir boyut kazanmıştır ve M Y hiçbir zaman olmadığıkadar önem kazanmıştır. Artık birçok yönetici, müşterilere kaliteli servissunmanın ötesinde onlarla uzun süreli ilişkiler kurmayı ihtiyaçtan çok birgereklilik olarak görmeye başlamıştır.M Y'nin amacı şirketlerin müşterileriyle iyi ilişkiler kurmasıdır. Sözkonusu olan ilişkiler olunca ? nsan? faktörünün en önemli unsur olduğuöngörülmüştür. Nitekim yapılan çalışmayla M Y'ni oluşturan sistem, insan veteknoloji unsurları incelenmiş olup oteller gibi servis kalitesinin ürünün nerdeysetamamını oluşturduğu iş kollarında müşteri memnuniyeti açısından en önemliunsurun ? nsan? olduğu görülmüştür. Otel yöneticileriyle yapılan görüşmelersonucunda yöneticilerin M Y konusunda istekli oldukları görülmüş fakat altyapıolarak çoğunun hazır olmasına rağmen uygulamaya yönelik kapsamlı bir M Ysistem planı oluşturmak konusunda isteksiz oldukları tespit edilmiştir. Buisteksizliğin CRM uygulamalarının sonuçlarının ölçülmesinin zor ve uzun erimliolmasından kaynaklandığı görülmüştür. Bu çalışmayla M Y uygulamalarınınkabul görmesini etkileyen diğer faktörler ve uygulamaların müşteri memnuniyetive sadakati üzerindeki etkileri incelenmiş ve önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThis thesis analyzes Customer Relationship Management (CRM), which isa new marketing philosophy, and focuses on a field study which examines thelevel of acceptance end effects of CRM in hotel business.Since a new era is experienced in marketing where the power has shiftedfrom enterprises to customers, Customer Relationship Management (CRM) hasgained much more importance than ever before and enterprises started tounderstand that they must go beyond good customer service and begin to buildrelationships with their customers.By the help of field study it has been found that despite the fact that CRMis composed of people, system and technology, the most important factor forenterprises to establish good relations with their customers is the ?People?. So itseems that despite the technological improvements, nothing will replace the?People? especially in service business. From the interviews and observations, ithas been also understood that managers of the hotels are highly enthusiastic aboutbuilding good relations with their customers but it has also been found that theyare acting slowly to establish a comprehensive CRM system plan, though most ofthem are ready to apply CRM in their organizations. The most important reasonbehind of this fact is the hardness to see true effects of CRM in short-run. Otherfactors which affect the acceptance of CRM and the effects of CRM on customersatisfaction and customer loyalty are further analyzed and some recommendationsare given within the thesis.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüşteri lişkileri Yönetimien_US
dc.subjectMüşteri Sadakatien_US
dc.subjectOtelen_US
dc.subjectMüşteriMemnuniyetiiven_US
dc.subjectCRMen_US
dc.subjectCustomer Relationship Managementen_US
dc.subjectLoyaltyen_US
dc.subjectHotelen_US
dc.subjectCustomerSatisfactioniiien_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleCustomer relationship management and applications of it in hotel businessen_US
dc.title.alternativeMüşteri ilişkileri yönetimi ve otellerdeki uygulamalarıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage155en_US
dc.institutionauthorBal, Yasin-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid188081en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
569.pdf946.27 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

260
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

24
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.