Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/570
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBaltacıoğlu, Tunçdan-
dc.contributor.authorDemirbağ Kaplan, Melike-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:38:38Z-
dc.date.available2023-06-16T12:38:38Z-
dc.date.issued2005-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=pPKKNi4sz1aRaVz8gj3jxC3ErMepUvr7LHM3zNf4PDxLdseGM4DHcOe8H0ylm1hO-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/570-
dc.description.abstractÖZET Tüketici Karar Süreci ve Seçimini Etkileyen Etkenlerin Analizi: Farklı Ürün,4 Gruplarında Karşılaştırmalı Bir Çalışma İle Kaplan, Melike Demirbağ İşletme Yüksek Lisans, İşletme Yönetimi Bölümü Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Tunçdan BALTACIOĞLU Ocak 2005,220 sayfa Bu tez, müşteri seçimlerini etkileyen faktörlere ve dolayısıyla seçimi çevreleyen tüm karar sürecine eğilmektedir. Çalışma, yazında incelenen çeşitli faktörlerin seçim üzerindeki etkinliğini araştırmakta ve bu etkinliklerdeki benzerlik ya da farklılıkları ortaya koymaya odaklanmaktadır. Tüketici seçimlerini ve altında yatan etkenleri daha derinlemesine anlayabilmek için, farklı ürün tipleri ve grupları üzerinde karşılaştırmalı bir araştırma yapılmıştır. Tüketici seçimleri hakkında niceliksel bilgi vermesi amacıyla yapılan bu araştırma, 186 denek üzerinde gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, bazı faktörlerin tüketici seçimleri üzerinde daha etkin olduğunu göstermekte olup bu farklılıkların nedenleri çalışmada incelenmektedir.en_US
dc.description.abstractABSTRACT Analysis of Factors Influencing Consumer Decision Making and Choice: With A Comparative Study in Different Product Classes Kaplan, Melike Demirbağ MBA, Department of Business Administration Supervisor: Prof. Dr. Tunçdan B ALTACIO?LU January 2005, 220 pages This thesis focuses on the factors influencing consumer choice, and hence the whole decision process surrounding choice. It explores the effectiveness of various factors on consumer choice proposed in the literature, and attempts to investigate possible differences or similarities between the effectiveness of these factors. To be able to get a deep understanding of consumer choice and its underlying factors, the research in this study has been aimed to look at different product types and classes. The research was conducted with 186 respondents to give some qualitative reasoning about consumer choice. The results show that some factors are much more effective on consumer choice and the basis for this difference of effectiveness is presented in the study.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketici Davranışıen_US
dc.subjectKarar Vermeen_US
dc.subjectSeçimen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectÇoklu-Özellik Modellerien_US
dc.subjectConsumer Behavioren_US
dc.subjectDecision Makingen_US
dc.subjectChoiceen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectMulti- Attribute Modelsen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAnalysis of factors influencing consumer decision making and chocie: With a comparative study in different product classesen_US
dc.title.alternativeTürketici karar süreci ve seçimini etkileyen etkelerin analizi: Farklı ürün gruplarında karşılaştırmalı bir çalışma ileen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage232en_US
dc.institutionauthorKaplan, Melike Demirbağ-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid161862en_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
crisitem.author.dept03.02. Business Administration-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
570.pdf8.54 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

86
checked on Nov 4, 2024

Download(s)

22
checked on Nov 4, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.