Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/5744
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHasırcı, Deniz-
dc.contributor.authorKöseoğlu, Gamze-
dc.date.accessioned2024-12-25T19:24:23Z-
dc.date.available2024-12-25T19:24:23Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=usXiZIM9Lp0wk-YzRoaT-_PPwxaqp23SSRzsgC23CV8y-VvcLMLD6ClRAB_i9Crf-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/5744-
dc.description.abstractBu çalışma, aile fotoğrafçılığı alanında duygular, anılar ve teknolojik değişimler arasındaki çok yönlü etkileşimi inceliyor. Değer bağlamı çerçevesinde şekillenen çalışma, eylemlerin ikili doğasını açığa çıkarıyor ve onların aile fotoğraflarını nasıl etkilediğini ve onlardan nasıl etkilendiğini analiz ediyor. Duyguların maddeselliğini araştırıyor; ve kişisel eşyaların, yadigârların, ve özellikle aile fotoğraflarının —sevilenlerin yokluğunun, eksik parçaların, söylenmemiş sözlerin ve bilinmeyen anlatıların yerini nasıl aldığını vurguluyor. Zaman içinde bütün bu kavramlarda bir dönüşüm olduğunu savunan ve bunun sebebini tetkik eden çalışma, fotoğrafların anıların koruyucusu ve iyileşme için katalizör olma rollerine vurgu yapıyor. Aktör–Ağ Teorisi (ANT), aile fotoğrafçılığına katkıda bulunan karmaşık sosyo–teknik ağları açığa çıkaran önemli bir mercek olarak ortaya çıkıyor. ANT, insan ve insan olmayan aktörler arasındaki karmaşık bağlantıların incelenmesine hizmet ederek, bunların hem eski hem de şimdiki aile fotoğrafçılığı uygulamalarının doğuşu, devamı ve değişimi üzerindeki kolektif etkisini ortaya koyuyor. Çalışma, bu ağların akışkanlığının altını çizerek, aktörlerin analog ve dijital boyutlarda müzakere ve adaptasyonunu vurguluyor. Çalışma, aile fotoğrafçılığının hikâye anlatma ve kendini ifade etme pratikleriyle birleştiği çağdaş manzarayı kapsıyor. Dijital çağ, aile fotoğraflarının yaratılması, dağıtılması ve anlamlandırılmasında yeni dinamikler getiren bir paradigma değişimi ile karakterize ediliyor. Çalışma, geleneksel analog uygulamalara duyulan ihtiyaç ile dijital dönemin anlık doğası arasındaki çatışmanın altını çizerek bu sosyo–teknik birleşimin melezliğini ortaya çıkarıyor; ve aile fotoğraflarını insan deneyimleri, duyguları ve bağlantılarından oluşan karmaşık bu ağ içinde bütünleşmiş dinamik eserler olarak konumlandırıyor.en_US
dc.description.abstractThis extensive study examines the multifaceted interplay between emotions, memories, and technological shifts in the concept of family photography. Framed within the context of value, the study unveils the dual nature of actions, examining how they both influence and are influenced by family photographs. It explores the materiality of emotions, highlighting how tangible possessions, personal belongings, mementos, and particularly family photographs —act as substitutes for the absence of loved ones, missing pieces, unspoken words and unknown narratives. The study emphasizes the role of photographs as keepers of memories and catalysts for healing. Actor–Network Theory (ANT) emerges as a crucial lens, unravelling the complex socio–technical networks that contribute to family photography. ANT serves for examining those connections between human and non–human actors, demonstrating their collective influence on the genesis, process and shift of family photography practices both in earlier times and now. The study emphasizes the fluidity of these networks, emphasizing the negotiation and adaptation of actors within the analogue and digital dimensions. The study spans a contemporary landscape, where family photography merges with the art of storytelling and self–expression. The digital era is characterized by a paradigm shift, introducing new dynamics in the meaning–making of family photographs. The study analyses the conflict between a need for traditional analogue practices and the instant nature of digital connections, revealing the hybrid nature of the socio–technical conjunction. It positions family photographs as dynamic artifacts integrated into the intricate network of human experiences, emotions, and connections.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüzel Sanatlaren_US
dc.subjectFine Arts ; Sanat Tarihien_US
dc.titleFamily photographs as 'memento', then and now: an analysis of the personal storytelling experience through Actor–Network Theoryen_US
dc.title.alternativeYadigâr olarak aile fotoğrafları, eskiden ve şimdi: kişisel hikâye anlatımının Aktör–Ağ Teorisi aracılığı ile incelenmesien_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage267en_US
dc.institutionauthorKöseoğlu, Gamze-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid885728en_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

70
checked on Apr 14, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.