Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/5885
Title: Kawaii Horror: Deconstructing Uniformity and Representation of Women in Contemporary Japanese Horror
Other Titles: Kawaii Korku: Çağdaş Japon Korkusunda Üniforma ve Kadın Temsilinin Yapısökümü
Authors: Bayar, Hazal
Advisors: Manaflı, Şölen Utkun Kipöz
Keywords: Güzel Sanatlar
İletişim Bilimleri
Japon sineması
Korku sineması
Tür film
Fine Arts
Communication Sciences
Japanese cinema
Horror film
Genre film
Abstract: Bu tez, çağdaş Japon beden korkusu sinemasında Japon okul kızı imajı kavramını inceler. Özellikle 2000 sonrası dönemde seçilen örnekler aracılığıyla, okul kızı imajının bir mutasyon figürü haline geldiğini ve kogal sokak modası hareketi ile çağdaş Japon beden korkusu sinemasındaki bu imajın temsili arasındaki paralel ilişkiyi araştırır. Post-yapısalcı bir yaklaşım kullanarak okul kızı imajının gelişimini inceleyen bu çalışma, Japon okul kızı üniformasını fetiş ve isyanla ilişkisini yapısöküme uğratmayı amaçlar ve bunu, Japon beden korkusunda baskın bir kadın otoritesinin yeniden inşası için bir ön koşul olarak ele alır; bu da bu çalışmada kawaii korku olarak adlandırılmıştır. Okul üniformasının, bu tezin ele almayı amaçladığı kavramları açığa çıkardığı nokta - fetiş, beden korkusu ve isyan arasındaki ilişki - aynı zamanda moda ve feminist beden politikalarının birbirine geçtiği noktadır. Bu tez için okul üniforması kavramını feminist beden politikaları bakış açısıyla, moda ve film çalışmaları alanları arasındaki ilişki üzerinden açıklamaya çalışacağım. Moda ve film çalışmalarını Japon vücut korkusu filmlerinde kadın bedeninin temsili üzerinden bir diyaloğa sokarak, okul üniformasının kavramını yeni bir şekilde okumak mümkün olabilir. Bu araştırma, Japon okul üniformasındaki kadın figürlerinin filmde nasıl temsil edildiğini inceler, fetişleştirilmiş okul kızı imajını kucaklar ve onu bir abjekt (iğrenç) figüre dönüştürerek, kadın bedeninden gelen otantik bir kendini yaratmanın işareti olarak, patriarkal bakışa karşı duran canavar/mutasyon okul kızlarına yeni bir isyankar okuma açar.
This dissertation studies the concept of Japanese schoolgirl image in contemporary Japanese body horror cinema. It demonstrates through choice examples, specifically through post-2000s, how schoolgirl image becomes a monstrous figure, investigating the parallel relation between kogal street fashion movement and representation of that image in contemporary Japanese body horror cinema. Utilizing a poststructuralist approach to the development of schoolgirl image, this work focuses on deconstructing the Japanese schoolgirl uniform in terms of its relation with fetish and rebellion, as the prerequisite for the re-construction of a predominant feminine authority in Japanese body horror, which is referred as kawaii horror in this study. In this dissertation, I aim to explore the concept of school uniforms from the perspective of feminist body politics by examining the intersection of fashion studies and film studies. By engaging in a dialogue between these fields and analyzing the representation of women's bodies in Japanese body horror, I intend to offer a fresh interpretation of the school uniform concept. Examining precisely how women figures in Japanese school uniform represented in film, this research will open up a new rebellious reading on monstrous/mutant schoolgirls by embracing the fetishized schoolgirl image and transforming into an abject figure as a signifier of an authentic self-creation from the feminine body, revolting against the patriarchic gaze.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=usXiZIM9Lp0wk-YzRoaT-7j4jAwA-x5AMUHuiUQWtENe7fqVFpipLtb9juMoBZIl
https://hdl.handle.net/20.500.14365/5885
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.