Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/5893
Title: Investigation of the Effect of Communication Competency of the Operating Room Team on Job Satisfaction
Other Titles: Ameliyathane Ekibinin İletişim Yetkinliğinin İş Doyumuna Etkisinin İncelenmesi
Authors: Yazar, İklima
Advisors: Aktaş, Ummahan Filiz Öğce
Yavan, Tülay
Keywords: Hemşirelik
Ameliyathane hemşireliği
Kişiler arası iletişim
İş doyumu
Nursing
Operating room nursing
Interpersonal communication
Job satisfaction
Abstract: Ameliyathaneler, cerrahi tedavi sağlayan ve sterilizasyon standartlarına göre düzenlenmiş, gelişmiş tıbbi ekipmanlarla donatılmış özelleşmiş alanlardır. Ameliyathanede açık iletişimin önemi geniş çapta kabul görmüştür. Ameliyathanelerde görülen tıbbi hataların en önemli nedeninin %60-80 oranında etkisiz iletişim ve ekip çalışmasındaki yetersizlikten kaynaklandığı belirtilmektedir. Hekimler ve hemşireler üzerindeki araştırmalar, iş doyumunun düşmesinin, hasta bakım kalitesinde azalmaya, tıbbi hataların artmasına ve işten ayrılma niyetinin yükselmesine yol açtığını göstermektedir, özellikle ameliyathane çalışanları için bu durumun tükenmişlik, stres ve hasta memnuniyetinde düşüşle bağlantılı olduğunu ortaya koymaktadır.Bu çalışma Afyonkarahisar Devlet hastanesi merekezi ameliyathanesinde ameliyathane ekibinin iletişim yetkinliklerinin iş doyumuna etkisinin incelenmesi amacı ile yapılmıştır. Çalışmamızda Tanıtıcı Özellikler Formu, Kişilerarası İletişim Yetkinliği Envanteri ve Minnesota İş Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS istatistik paket programında analiz edilmiştir. Cerrahların, kişiler arası iletişim yetkinlikleri (62,96±7,69) ve iş doyumu (3,79±0,50) diğer meslek gruplarına göre daha yüksek olduğu saptanmıştır. En düşük iş doyumu hemşirelerde (3,38 ± 0,35) en düşük kişiler arası iletişim yetkinlikleri ise anestezi uzmanlarında (56,67 ± 8,62) olduğu saptanmıştır. Kişiler arası iletişimi yüksek katılımcıların iş doyumunun da yüksek olduğu saptanmıştır. Kişiler arası iletişimin iş doyumu üzerindeki olumlu etkisini artırmak için, ekip içi iletişimi güçlendiren programlar ve sosyal etkileşim fırsatları sağlanmalıdır. Cerrahlar gibi yüksek iş doyumu yaşayan meslek gruplarının çalışma koşulları analiz edilerek, diğer meslek gruplarına da benzer tatmin edici unsurlar sunulmalıdır. Bu, genel iş doyumunu artırıcı stratejilere katkı sağlayabilir.
Operating rooms are specialized areas equipped with advanced medical equipment that provide surgical treatment and are organized according to sterilization standards. The importance of open communication in the operating room is widely accepted. It is stated that the most important reason for medical errors in operating rooms is 60–80% ineffective communication and inadequate teamwork. Studies on physicians and nurses show that decreased job satisfaction leads to decreased patient care quality, increased medical errors, and an increased intention to leave the job. Especially for operating room workers, it is revealed that this situation is associated with burnout, stress, and decreased patient satisfaction. This study was conducted to examine the effect of communication skills of the operating room team on job satisfaction in the Afyonkarahisar State Hospital central operating room. In our study, the Descriptive Characteristics Form, Interpersonal Communication Competence Inventory, and Minnesota Job Satisfaction Scale were used. The data were analyzed in the SPSS statistical package program. It was found that surgeons had higher interpersonal communication skills (62.96±7.69) and job satisfaction (3.79±0.50) than other occupational groups. The lowest job satisfaction was found in nurses (3.38±0.35) and the lowest interpersonal communication skills were found in anesthesiologists (56.67±8.62). It was found that participants with high interpersonal communication also had high job satisfaction. To enhance the positive effect of interpersonal communication on job satisfaction, programs that strengthen communication within the team and opportunities for social interaction should be provided. The working conditions of occupational groups with high job satisfaction, such as surgeons, should be analyzed, and similar satisfying elements should be offered to other occupational groups. This may contribute to strategies that increase general job satisfaction.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=LY6e5xGA7WWUpEdrBmEPLgvwlfstTFFvDITRY-Q_-m6kLQ6JlssUa4rcqrh49HH7
https://hdl.handle.net/20.500.14365/5893
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.