Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/5928
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGünduru, Beliz-
dc.contributor.authorDeniz, Deniz-
dc.date.accessioned2025-02-25T19:31:38Z-
dc.date.available2025-02-25T19:31:38Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn1300-7599-
dc.identifier.issn2147-0510-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7216/teksmuh.1529591-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1292843/impacts-of-augmented-reality-marketing-on-gen-z-fashion-consumers-behavioral-intention-
dc.description.abstractYenilikçi teknolojiler tekstil ve moda endüstrisi için büyük önem arz etmektedir. Bu bağlamda bu araştırma çalışması, belirli bir artırılmış gerçeklik (AR) uygulamasını kullanarak AR teknolojilerinin Z Kuşağı moda tüketicilerinin davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini anlamayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, araştırma verilerini toplamak amacıyla 5 puanlık Likert Ölçeği ile modifiye edilmiş olan UTAUT2 modeline dayalı bir anket kullanılmıştır. Anket, yedi yapı altında dağıtılmış yirmi üç sorudan oluşmaktadır. 310 erkek ve kadın Z Kuşağı tüketicisi örneklem kullanılarak yapılan bulgular, algılanan değer (PV) boyutunun, Z Kuşağı tüketicilerinin moda alışverişi için AR teknolojisini kullanma niyetlerini olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. Bulgular, araştırma modelinin davranışsal niyetin %75'ini açıkladığını ortaya koymaktadır. Tüm araştırma sonuçlarıyla, teknoloji kabul ve kullanım birleştirilmiş modeli-2 (UTAUT2) altı boyutu ile doğrulanmıştır. UTAUT2 modeline eklenen algılanan değer (PV) boyutu, modeli iyileştirmiştir. Orijinallik açısından, bu araştırma çalışması, gelişmiş bir AR uygulaması aracılığıyla belirli bir kullanıcı grubu olan Z Kuşağı moda tüketicilerinin davranışsal niyetleri üzerindeki artırılmış gerçeklik teknolojisinin etkilerini tanımlamaktadır.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChamber of Textile Engineersen_US
dc.relation.ispartofTekstil ve Mühendisen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArtırılmış Gerçekliken_US
dc.subjectAugmented Realityen_US
dc.subjectBehavioral Intentionen_US
dc.subjectDavranışsal Niyeten_US
dc.subjectDigital Fashionen_US
dc.subjectDijital Modaen_US
dc.subjectFashion Marketingen_US
dc.subjectGen-Zen_US
dc.subjectModa Pazarlamasıen_US
dc.subjectZ Kuşağıen_US
dc.titleImpacts of Augmented Reality Marketing on Gen-Z Fashion Consumers Behavioral Intentionen_US
dc.title.alternativeArtırılmış Gerçeklik Pazarlamasının Z Kuşağı Moda Tüketicilerinin Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkilerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.7216/teksmuh.1529591-
dc.identifier.scopus2-s2.0-85216081275-
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.authorscopusid59529286400-
dc.authorscopusid57205611832-
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.issue136en_US
dc.identifier.startpage253en_US
dc.identifier.endpage268en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1292843-
dc.identifier.scopusqualityQ4-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextreserved-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1en-
crisitem.author.dept06.02. Fashion and Textile Design-
crisitem.author.dept06.03. Industrial Design-
Appears in Collections:Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
5928.pdf
  Restricted Access
1.93 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

126
checked on Aug 18, 2025

Download(s)

6
checked on Aug 18, 2025

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.