Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/6007
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDilgen, Ozge-
dc.contributor.authorHasırcı, Denız-
dc.date.accessioned2025-03-25T21:40:46Z-
dc.date.available2025-03-25T21:40:46Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2146-7692-
dc.identifier.issn2146-9059-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20488/sanattasarim.1221936-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/6007-
dc.description.abstractAlışveriş mekani aydınlatma uygulamalarında ışık kaynağının renk özellikleri, kullanıcı memnuniyetini etkileyen en önemli faktörlerin başında gelmektedir. Düşük renksel geriverim değerine sahip bir aydınlatma tasarımı ve uygun olmayan bir renk sıcaklığı, ürünün renk algısında farklılık yaratarak müşterilerin satın alma kararını etkileyebilir veya ürünün iade edilmesi ile sonuçlanan memnuniyetsizliğe neden olabilir. Bu çalışmada, aydınlatmanın ürün renk algısı üzerindeki etkisi ve bu duruma bağlı müşteri memnuniyeti/ memnuniyetsizliğinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, İzmir, Türkiye’de bulunan zincir bir perakence mağazasında seçilen ürünlerin renkleri mağazanın üç farklı kilit alanında incelenmiş ve gün ışığındaki renkleri ile karşılaştırılmıştır. Ayrıca, sergilenen ürünün renk algısındaki farklılıklar ile kullanıcı memnuniyeti arasındaki ilişkiyi tartışmak için müşterilere bir anket uygulanmıştır. Toplanan veriler, müşterilerin mağaza içerisindeyken renk farklılıklarını fark etmeseler de, satın aldıktan sonra böyle bir deneyim yaşamaları durumunda ürünün iade edilmesiyle sonuçlanabileceğini göstermektedir. Çalışmanın sonucunda, kullanıcıların ürünü tasarımcının amaçladığı renge olabildiğince yakın algılamasını sağlamak için perakende mağaza tasarımcıları ve aydınlatma mühendislerinin işbirliği yapması önerilmiştiren_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofSanat & Tasarım Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectOptiken_US
dc.subjectİmalat Mühendisliğien_US
dc.titleAlışveriş Mekanlarında Aydınlatmanın Ürün Renk Algısı ve Kullanıcı Memnuniyeti Üzerine Etkilerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.20488/sanattasarim.1221936-
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage617en_US
dc.identifier.endpage630en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

6
checked on Mar 31, 2025

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.