Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/607
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDemir, Muhittin Hakan-
dc.contributor.advisorÖzpeynirci, Nail Özgür-
dc.contributor.authorAksu, Ahmet Farabi-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:38:43Z-
dc.date.available2023-06-16T12:38:43Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKUzYkMtTaQrxUP0dul8sgdoLNIXHSuZd_y6CNIo6jvbW-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/607-
dc.description.abstractGünümüz Pazar dinamikleri şirketleri sürekli büyüme ve pazarda geniş alanlara yayılmaya zorlamaktadır. Global pazarın da yönlendirmesi ile şirketler yeni pazarlar keşfetme ve yeni müşteriler kazanma yolu ile daha çok müşteriye ulaşıp içerisinde bulundukları pazar paylarını ve karlılık düzeylerini arttırma çabasındadır. Özellikle hızlı tüketim sektöründe faaliyet gösteren firmalar bu hedeflere ulaşmak ve için rakipleri ile daha sıkı bir rekabet içerisindedir. Bu büyük rekabetin nedeni de bu sektörde müşterilerin talep ve isteklerinin fazlaca değişkenlik göstermesidir. Hızlı tüketim sektöründe faaliyet gösteren bu firmalar için tedarik zincirini en az maliyet ve yüksek müşteri memnuniyeti ile yönetmek daha da zordur. Zira bu firmalar, pazar ve müşteri talep değişikliklerini göz önünde bulundurup, mevcut müşterilerini koruyarak yeni müşterilere ulaşmak için yeni pazar arayışına girmek durumundadırlar. Bu nedenlerden dolayı, hızlı tüketim sektöründe tedarik zinciri yönetimi çok daha zordur denilebilir Bu çalışma, küresel büyüklük olarak Fortune 500 listesinde bulunan bir hızlı tüketim şirketinin tedarik zinciri yapısının iyileştirilmesini konu almıştır. Çalışmadaki ana amaç, şirketin dünyanın farklı yerlerinde konumlanmış birden fazla tedarikçisi ve üretim tesislerinin de içerisinde bulunduğu, talebin ve tedarik zamanının değişken olduğu yapı altında; tedarik zincirini yapılandırarak bu yapının iyileştirilebilme alternatiflerini görmektir. Bu alternatif, tedarik zinciri yapısında üretim tesisleri ile tedarikçiler arasına dağıtım merkezlerini konumlandırma stratejisi üzerine dayanmaktadır. Tedarik zinciri iyileştirme anlamında iki farklı temel amaç bulunmaktadır. Bu amaçlar: toplam tedarik zinciri maliyetini düşürmek ve müşteri memnuniyet oranını arttırmaktır.en_US
dc.description.abstractToday's market conditions force companies expand their operations worldwide. Therefore commercial organizations are exploring new markets where they can attract new consumers, and trying to increase their market share in the regions they are currently operating in. This tough competition is more severe in the Fast Moving Consumer Goods (FMCG) industry where there is a high level of uncertainty, mainly due to rapid change of customer needs and wants. For such companies, managing the supply chain with lower costs becomes even more critical for keeping their existing customers and expanding their operations via new markets. Under these market conditions optimizing the supply chain then becomes a severe challenge. This study focuses on network optimization for a Fortune 500 company that operates globally in FMCG sector. Our main concern is re-designing the supply network of the company involving multiple items and entities such as suppliers, distribution and production centers, under demand and lead time uncertainties. We analyze an alternate business model that utilizes supply hubs. In terms of analysis, we consider two different perspectives; decreasing the total supply chain cost and utilizing the advantages of risk pooling effect via supply hubs.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectBenzetimen_US
dc.subjectSimulationen_US
dc.subjectEnvanter yönetimien_US
dc.subjectInventory managementen_US
dc.subjectFast food sektörüen_US
dc.subjectFast food sectoren_US
dc.subjectTedariken_US
dc.subjectSupplyen_US
dc.subjectTedarik zincirien_US
dc.subjectSupply chainen_US
dc.subjectTedarik zinciri yönetimien_US
dc.subjectSupply chain managementen_US
dc.titleFMCG supply chain network design under uncertaintyen_US
dc.title.alternativeDeğişken hızlı tüketim pazarına ait tedarik zinciri ağ tasarımıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Lojistik Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage159en_US
dc.institutionauthorAksu, Ahmet-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid367937en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
PD-3931-367937.pdf3.59 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

114
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

60
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.