Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/6082
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Gürsoy, A. Özgür | - |
dc.contributor.author | Karanfil, Gokcen | - |
dc.date.accessioned | 2025-04-25T19:55:19Z | - |
dc.date.available | 2025-04-25T19:55:19Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 2630-6220 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17829/turcom.842682 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14365/6082 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışma genel olarak popüler kültürün iktidar, direniş ve öznellik gibi olgulara olanak tanıyan bir alan yaratma potansiyelini ve bu potansiyelin varlığına dair eleştirel yaklaşımları tartışmaya açmaktadır. Çalışmada, Michel de Certeau ve Michel Foucault’nun “strateji” ve “taktik” kavramlarını birbirlerine yakın ama farklı şekilde tanımlamalarından faydalanılarak, popüler kültüre dair iki temel yaklaşımın örtüşme noktaları tespit edilmeye çalışılmıştır. Makale, bu iki kavramın popüler kültür çalışmalarında analitik bir araç olarak kullanımının, yani strateji ve taktiklerin birbirini karşılıklı koşullayışının, şu durumu görünür kıldığını ileri sürmektedir: Kültürel ürünlerin esasen çift-değerli oluşları ve sınırlayıcı stratejiler ile özgürleştirici tersine dönüşlerin aynı zemini paylaştıklarını. Öyleyse popüler kültürel ürünlerin kültür endüstrisinin baskısına karşı kullanımı ancak stratejilerin yapılandırdığı bir mekânın içinden mümkün olacaktır. Çalışmanın ampirik boyutunu bir popüler kültür figürü olan Alain de Botton’un kurduğu The School of Life isimli kişisel gelişim oluşumunun analizi oluşturmaktadır. Makale söz konusu organizasyonun özellikle YouTube kanalını ve çevrimiçi satış mecrasını, belirtilen kuramsal çerçeve içinde inceleyerek, The School of Life’ın (ve benzer kişisel gelişim organizasyonlarının) bir analizini sunmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.relation.ispartof | Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İletişim | en_US |
dc.subject | Beşeri Bilimler | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | en_US |
dc.title | Yaşamın Çevrimiçi Okulu: Alain de Botton’un ‘The School Of Life’ Oluşumunun Strateji ve Taktik Olarak Analizi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.doi | 10.17829/turcom.842682 | - |
dc.department | İzmir Ekonomi Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 36 | en_US |
dc.identifier.startpage | 99 | en_US |
dc.identifier.endpage | 118 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
dc.identifier.wosquality | N/A | - |
item.openairetype | Article | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 04.02. New Media and Communication | - |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.