Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/6092
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGürbüz, M Tayyip-
dc.contributor.authorAcarer, Sercan-
dc.date.accessioned2025-04-25T19:55:21Z-
dc.date.available2025-04-25T19:55:21Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn1302-9304-
dc.identifier.issn2547-958X-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21205/deufmd.2022247222-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/6092-
dc.description.abstractİnsansız Hava Araçları (İHA'lar) genellikle pervaneli ve düşük hızlıdır. Mikro jet motorlarının düşük maliyetli, çok daha yüksek hızlı ve daha uzun menzilli bir konsepti, daha önceki çalışmalarda, mevcut bir temel turbojet motorunun, ek güçlendirici kompresör (“booster”) ve düşük basınçlı türbin kullanılmadan tek milli bir turbofana dönüştürüleceği şekilde ele alınmıştı. Normalde bu durum, fan hızını bağımsız olarak ayarlamak için iki mil gerektirdiğinden eşleşme sorunları ortaya çıkarır. Bir çözüm, fan için optimum hızı ayarlamak üzere Sürekli Değişken Şanzıman (CVT) dişli kutusu kullanmaktır. Sonuç olarak, güçlendirici kompresörün olumlu işlevselliğinin eksikligi, tek fan kademesi içerisinde fiili bir birleşik bir düşük basınçlı sıkıştırma sistemi (birleşik DBK) oluşturmak için fan köküne eklenecektir ve bu da fana ek yük bindirecektir. Böyle bir birleşik DBK, yarıçapla birlikte çark hız artışı nedeniyle tam tersinin fiziksel olarak dikte edilmesine rağmen, kökte uca kıyasla çok yüksek basınç oranı ve kütle akışına sahip olma ve aşırı bir bükülme gibi benzersiz özellikler gerektirir. Bu zorlukların ışığında, bu çalışma, yazarlar tarafından daha önce yapılmış ve rapor edilmiş mevcut bir tasarımın ayrıntılı aerodinamiğini araştırmayı amaçlamaktadır. Kanat uzunluğu boyunca aerodinamik yükleme kontrastına rağmen, birleşik DBK'nın hala geniş bir çalışma aralığına ve kabul edilebilir tasarım dışı aerodinamiğe sahip olabileceğini gösterilmiştir. Önceki tasarım odaklı çalışmayı tamamlayan bu makale, bu tür birleşik sıkıştırma sistemleri için tasarımcılara kılavuz sağlamayı amaçlamaktadır.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofDokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen ve Mühendislik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMühendisliken_US
dc.subjectMakineen_US
dc.titleDeğişken Çevrimli Mikro Turbofan Jet Motoru için Bütünleşik Düşük Basınç Kompresor Sisteminin Aerodinamik Analizlerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.21205/deufmd.2022247222-
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue72en_US
dc.identifier.startpage939en_US
dc.identifier.endpage951en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

6
checked on May 5, 2025

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.