Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/610
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOflaç, Bengü-
dc.contributor.authorKaya, Zeynep-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:38:44Z-
dc.date.available2023-06-16T12:38:44Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=hcgrYffRbz0Z44UJEuLtwSVL3cJNRcz7ueNVoduKC4bX3xrwtLOijTAOvDeY6Kqe-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/610-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, hızlı tüketim malları sektöründeki HoReCa şirketlerinin şikayetlerini incelemek ve iyileşme ile davranışsal niyetler arasındaki ilişkileri araştırmaktır. Çalışma HoReCa firmalarına odaklanarak endüstriyel pazarları kapsayan ilk çalışmadır. HoReCa sektörü perakende sektöründe gelişmekte olan önemli bir kanaldır. Araştırma, hızlı tüketim malları sektörü ve HoReCa kanalı detaylı olarak incelenmiş ve bu sektördeki müşteri şikayetleri kategorize edilmiştir. HoReCa müşterilerinin toptancıya yaptığı suçlama atıfları, hata telafi, memnuniyetleri ve tekrar satınalma niyeti arasındaki ilişki incelenmiştir. Mevcut şikayet analizleri yapıldığında iki şikayet türünün en çok görülen servis hatası olduğu bulunmuştur. Anket analizleri sonucu etkileşimsel adaletin müşteri atıflarını etkilediği ortaya çıkmıştır. Sonuçlar, kalite şikayetlerinde, hata telafi için tazminat uygulanması durumunda müşterilerin suç atıflarının azaldığını göstermektedir. Ayrıca kalite şikayetlerinde, müşterilerin kayıplarının giderilmesi durumunda telafi memnuniyetlerinin arttığı gözlenmektedir. Bulgular, kalite şikayetlerinde hata telafi memnuniyeti sağlandığında tekrar satın alım niyetlerinin de arttığını göstermektedir. Eksik ve hatalı ürün şikayetlerinde toptancıların iletişimin güçlü olması gerekmektdir. Güçlü iletişime sahip olan toptancılara yapılan suç atıfları azalmaktadır. Kalite şikayetleri ile aynı şekilde, kayıpları giderilen müşterilerin hata telafi memnuniyetleri artmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this stıudy is to examine the complaints of HoReCa companies in the FMCG sector and to investigate the relationships between recovery and behavioral intentions. Up to our knowledge, this study is the first study that covers the HoReCa customers in B2B. HoReCa sector is an emerging channel in retail sector. In the research, the FMCG sector and the HoReCa channel were examined in detail and customer complaints in the FMCG sector were categorized. The relationship between recovery satisfaction and the types of justice (distributive (DJ), procedural (PJ), and interactional (IJ) justice) and repatronage intentions have been examined in relation with attribution behaviour from the perspective of HoReCa customers. Two complaint categories were found to be the most common service failure: order quality and order accuracy. Additionally, the survey results revealed that interactional justice affects customer attribution. In quality complaints, the application of compensation for service recovery decreases locus attribution. On the other hand, in quality complaints, the case of the elimination of the losses it has increased service recovery satisfaction. Findings indicate that repatronage intention also increases when recovery satisfaction is provided in quality failures. It argues that wholesalers' communication should be strong in the case of incomplete and faulty product complaints. Locus attributions are diminishing with wholesalers' strong communication. Parallel to this finding, recovery satisfaction increases when wholesaler provides compensation.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectBölüşümsel adaleten_US
dc.subjectDistributive justiceen_US
dc.subjectFast food sektörüen_US
dc.subjectFast food sectoren_US
dc.subjectHizmet hatasıen_US
dc.subjectService failureen_US
dc.subjectHizmet telafisien_US
dc.subjectService recoveryen_US
dc.subjectMüşteri şikayetlerien_US
dc.subjectCustomer complaintsen_US
dc.subjectNedensel yükleme kuramıen_US
dc.subjectCausal attribution theoryen_US
dc.subjectPerakende sektörüen_US
dc.subjectRetail sectoren_US
dc.subjectYeniden satın almaen_US
dc.subjectRepurchaseen_US
dc.titleInvestigating b2b recovery justice and failure attribution effects in retail context: An analysis for HoReCa customersen_US
dc.title.alternativePerakende alanında endüstriyel telafi adaleti ve hata atfının etkilerinin araştırılması: HoReCa müşterileri analizien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Lojistik Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage145en_US
dc.institutionauthorKaya, Zeynep-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid516786en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
3935-516786.pdf2.6 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

174
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

76
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.