Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/620
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOflaç, Bengü-
dc.contributor.authorDobrucalı, Birce-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:38:45Z-
dc.date.available2023-06-16T12:38:45Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=cbOXH84ZayrLjc0tI-QXKlINDSJnK1M2b80IAZQRzT6sbxcWZdCAX_K5JF4EpcTd-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/620-
dc.description.abstractBu çalışma, havayolu yolcularının kişilik özelliklerinin, satınalma davranışlarının ve havayolu iş modellerine istinaden geliştirdikleri beklentilerin, yaşanan hizmet hataları sonucunda yolcuların atıf davranışlarına ve yeniden satınalma davranışlarına etkisini araştırmaktadır. Hizmet sunumu sürecindeki hataların tümünü ortadan kaldırmak imkansız olsa da, bu hataların yeniden satınalma eğiliminin düşmesi ya da ortadan kalkması gibi olumsuz sonuçlar doğurmasından dolayı havayolu şirketleri hataları mümkün olduğunda en aza indirgemeye çalışmaktadır. Bu nedenle, havayolu şirketleri için, hatalar sonucu ortaya çıkan olumsuz etkileri en aza indirgeyebilmek açısından, bu olumsuz etkilerin altında yatan karakter özellikleri, beklentiler ve atıf davranışları analiz etmek önem taşımaktadır. Havayolu yolcuları tarafından yanıtlanan anketlerin analiz edilmesi sonucunda bu çalışma, yeniden satınalma davranışını kapsayan davranışsal amaçların ve atıf davranışlarının, karakter özellikleri, satınalma alışkanlıkları ve beklentiler gibi dinamikler tarafından etkilediğini ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractThis thesis analyzes the roles of personality traits, passengers' loyalty typologies, and passengers' expectations in relation with business models of airlines, on two variables: attributions and repurchase intentions, following airline service failures. Even though it is impossible to eliminate all failures in a service encounter because of their negative outcomes such as reduction/disappearance of repurchase intentions, airlines' strive at minimizing failures as much as possible. Hence, regarding cause of failure, it is important for airlines to analyze underlying subjective reasons, including personality traits, expectancies and attributional behaviors for minimizing the negative effects. By analyzing survey results filled out by passengers, this study demonstrates the dynamics by which personality traits, loyalty typologies and expectancies of passengers affect attributions, and repurchase intentions.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectAtıfen_US
dc.subjectAttribution(Eğitim)en_US
dc.subjectBeklenti kuramıen_US
dc.subjectExpectancy theoryen_US
dc.subjectBilişsel tutarlılıken_US
dc.subjectCognitive consistencyen_US
dc.subjectHava yolu işletmelerien_US
dc.subjectAirline companiesen_US
dc.subjectHizmet kusuruen_US
dc.subjectService faulten_US
dc.subjectKarakteren_US
dc.subjectCharacteren_US
dc.subjectSatınalma davranışıen_US
dc.subjectPurchasing behavioren_US
dc.subjectYeniden satın almaen_US
dc.subjectRepurchaseen_US
dc.subjectYükleme kuramıen_US
dc.subjectAttribution theoryen_US
dc.subjectİş modellerien_US
dc.subjectBusiness modelsen_US
dc.titleCustomer evaluations in airlines service failure situations: An attributional approachen_US
dc.title.alternativeHavayolu hizmet hatalarında müşteri değerlendirmeleri: Atıf yaklaşımıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Lojistik Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage115en_US
dc.institutionauthorDobrucalı, Birce-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid434362en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept03.04. International Trade and Finance-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
3946-434362.pdf2.1 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

86
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

18
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.