Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/629
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAkan, Aysun-
dc.contributor.authorKasaplar, İbrahim Sertaç-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:38:47Z-
dc.date.available2023-06-16T12:38:47Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=q3-d9QtLoVA2OMExHSkJpQX3qYJteoTR-53HBgSzr434mGM6LopsD92oviEccc1i-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/629-
dc.description.abstractBu tez internetteki sosyal ağları, armağan kültürünün bir uzantısı olarak incelemektedir. Marcel Mauss ve takipçisi olan diğer araştırmacılar çalışmalarında, insanlar arası etkileşimin bir hediye alışveriş sistemine dayandığını ortaya koyar. Modern yaşamın ortaya çıkmasından önce bile hediye alışverişinin baskın ve ilişkileri kurmanın tek evrensel şekli olduğunu öne sürerler. En basit şekliyle bu sistem bir hediye sunma, sunulan hediyeyi kabul etme ve alınan hediyeyi başka bir hediye sunarak geri ödeme üzerine kurulmuştur. Armağan teorisini izleyen bu araştırma, Couchsurfing internet sitesine odaklanmakta ve Türkiye'deki Couchsurfing kullanıcılarının bu çevrimiçi sosyal ağ üzerindeki deneyimlerini incelemektedir. Couchsurfing sitesi, site kullanıcılarının seyahatlerinde birbirinin evine ücretsiz misafir olduğu bir karşılıklı güven sistemi üzerine kuruludur. İki aşamalı araştırmanın ilk adımı olan pilot anket çalışması 131 Couchsurfing üyesinin katılımıyla tamamlanmıştır. Bunu, aktif Couchsurfing üye profillerindeki 2261 referans yorumunu içeren kapsamlı bir içerik analizi izlemektedir. Yorumlar, örnekten türetilen dört kategori altında yorumlanır: zaman, konaklama, bilgi ve geribildirim. Armağan kültürü nasıl halâ devam etmektedir? İnternet kullanıcıları arasındaki evrensel gelenekler nelerdir? Sosyal ağ üyeleri için karşılıklı yükümlülükler nelerdir? Armağan kültürü, insan etkileşimlerinin internetteki sürdürülebilirliğini nasıl etkilemektedir? Bu tez, karşılıklı yükümlülüğün modern, internet tabanlı bir sosyal ağ olan Couchsurfing'te nasıl yapılandığını anlamaya çalışmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis thesis attempts to generate insights into the use of online social networks as an extension of gift culture. Marcel Mauss and many other scholars state that human interaction is based on a gift exchange system. Gift exchange was the dominant and the only universal way of constructing relations even before the modern life emerged. The system, briefly, is based on offering a gift, accepting the offered gift, and paying back for the gift with another offer. Applying the gift theory, this research focuses on Couchsurfing website and discusses the experiences of Turkish Couchsurfers on this online social network. The Couchsurfing website is based on mutual trust and works as online hospitality exchange service, members of which from all around the world may arrange to stay in each other's homes as guests free of charge. This analysis draws on a preliminary online survey of 131 Couchsurfing members. It is followed by a comprehensive content analysis of 2261 reference comments of active Couchsurfing profiles. The comments are interpreted under four categories that are derived from the sample: time, accommodation, information, and feedback. How does the gift culture still survive? What kind of traditions are universally common among internet users? What are the reciprocal obligations for social network members? How does the gift culture affect the sustainability of human interactions on internet? This thesis seeks how reciprocal obligation is structured within Couchsurfing—a modern, internet based social network.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectsosyal ağlaren_US
dc.subjectmisafirperverliken_US
dc.subjectarmağan kültürü,Couchsurfingen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjecthospitalityen_US
dc.subjectgift cultureen_US
dc.subjectCouchsurfingen_US
dc.subjectİletişim Bilimlerien_US
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectArmağanen_US
dc.subjectGiften_US
dc.subjectCouchsurfingen_US
dc.subjectCouchsurfingen_US
dc.subjectHediyeleşmeen_US
dc.subjectGiftingen_US
dc.subjectMisafirperverliken_US
dc.subjectHospitalityen_US
dc.subjectSosyal ağlaren_US
dc.subjectSocial networksen_US
dc.subjectWeb sitelerien_US
dc.subjectWeb sitesen_US
dc.subjectİnterneten_US
dc.subjectInterneten_US
dc.titleHaving 12 million homes: Understanding couchsurfing as gift cultureen_US
dc.title.alternative12 milyon eve sahip olmak: Armağan kültürü olarak couchsurfingen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Medya Ve İletişim Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage87en_US
dc.institutionauthorKasaplar, İbrahim Sertaç-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid469460en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
3955-469460.pdf3.32 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

90
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

34
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.